خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبر داد:

ممنوعیت تردد در قزوین تا شب یلدا ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۵۲۹

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت نارنجی استان از نظر شیوع کرونا و قرار گرفتن در مسیر استان‌های شمالی و غربی، محدودیت تردد در قزوین از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تا شب یلدا ادامه می‌یابد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا کماکان ورود و خروج پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و باید از زحمات کمیته تردد و ترافیک استان برای اقدامات مناسب در این زمینه تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در وضعیت نارنجی، دوسوم نیروها در محل کار حضور می‌یابند و یک سوم نیروها می‌توانند دورکاری کنند.

حبیبی افزود: برگزاری جلسات با رعایت الزامات بهداشتی و حداکثر با ۲۰ نفر مانعی ندارد و مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل هستند و آموزش‌ها فقط به صورت مجازی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کماکان نماز جمعه و مساجد تعطیل هستند، افزود: در حوزه تجاری، بازرگانی و اصناف، مشاغل گروه‌های سوم و چهارم در حالت نارنجی تعطیل هستند و تنها مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند که ۸۰ درصد مشاغل را شامل می‌شوند.

حبیبی گفت: در وضعیت نارنجی در واقع بازار باز است و باید کنترل بیشتری صورت گیرد تا مبادا میزان بستری‌های استان روند افزایشی یابد.

وی اضافه کرد: در این شرایط، نیاز به مراقبت بیشتری داریم چون وضعیت ما نه خوب و نه بد است و در واقع لب مرز قرار داریم و باید بیشتر رعایت بکنیم.

معاون استاندار گفت: اگر رعایت نکنیم و به وضعیت قرمز برگردیم این بار مدیریت آن سخت است و هماهنگ کردن تیم‌ها و به صحنه آوردن مردم و بازار بسیار دشوارتر خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: از کمیته‌ها انتظار داریم با قوت و قدرت بیشتری وظایف محوله را دنبال کنند تا شرایط خود را هرچه سریعتر به زرد و سفید برسانیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی باید تقویت شود، افزود: این طرح از هر واکسنی، اثرگذارتر است و باید تقویت شود چون فراگیر و گسترده است و بار بیمارستانها را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در این طرح، از ظرفیت بسیج، مردم و مساجد استفاده می‌شود و افراد مشکوک پیش از ورود به مراکز درمانی شناسایی می‌شوند و باید این طرح تا محو کامل کرونا ادامه یابد.

حبیبی با اشاره به سه کانونی که نیاز به مراقبت شدید دارند، افزود: بازار، شکبه حمل و نقل به خصوص تاکسیرانی و واحدهای تولیدی نیاز به مراقبت دارند و باید مسوولان طرح شهید سلیمانی برای این سه بخش برنامه داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: همچنین نشست‌های خانوادگی به خصوص در شب‌های زمستانی نیاز به نظارت دارند که باید کمیته‌های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا به شدت و با حساسیت و توان بالا روی آنها کار کنند.

وی در خصوص تحویل کپسول‌های اکسیژن به بیمارانی که در قرنطینه هستند، افزود: باید چگونگی استفاده از این کپسول‌ها به بیماران آموزش داده شود و یک بخش خصوصی با نظارت هلال احمر برای شارژ آنها تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز