خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونا در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با همت مردم و تلاش مسئولان در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدویت‌های مقابله با کرونا طی دو هفته گذشته، بار بیماران سرپایی و بستری در قزوین حدود ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: قضاوت کردن در خصوص آمار بیماران فوتی بسیار زود بوده و هم اینک تعداد فوتی‌های استان ماحصل یک ماه قبل است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار کویید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند و تعداد بیماران کرونایی استان به ۴۲۵ بیمار رسیده که نسبت به دوهفته قبل که ۵۶۰ نفر بوده است، کاهش ۳۰ درصدی دارد.

نامدار با بیان اینکه کاهش بیماران آی سی یو را شاهد هستیم، اظهار کرد: تا امروز ۱۰۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده که ۴۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و نهایتا یک نفر در انتظار تخت آی سی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر را از دست داده‌ایم ولی قطعا روند بستری شدن بیماران کرونایی در استان کاهشی است.

او با اشاره به گزارش بهداشت محیط و حرفه‌ای و تیم‌های حمایتی، حفاظتی و مراقبتی، خاطر نشان کرد: بعد از نارنجی شدن استان شاهد شلوغی مجدد خیابان‌ها، ورودی زیاد به اصناف سطح ۲ و شلوغی در ادارات هستیم که با توجه به شرایط شکننده و نگران کننده استان می‌تواند روند کاهشی استان را به سمت افزایش پیش ببرد.

او افزود: تقاضا داریم دستگاه‌های متولی آمادگی خود را کاملا حفظ کنند چون وضعیت ما ثابت نیست و با سرد شدن هوا قدرت این ویروس افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز