خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

افزایش کانون‌های تحت تاثیر فرسایش بادی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۲۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از افزایش سطح و شمار کانون‌های تحت تاثیر فرسایش بادی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا صحرایی در این خصوص گفت : طبق آخرین بررسی‌های اعلام شده از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور هم اکنون ۳۰ کانون تحت تاثیر فرسایش بادی با سطحی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این شمار پیش از انجام این مطالعات ۱۶ کانون با سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بود ادامه داد: نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که همه این کانونها به یکباره ایجاد شده‌اند و احتمال فراوان وجود دارد که بررسی‌های تخصصی و شناسایی در این زمینه بیشتر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: کانونهای تحت تاثیر فرسایش بادی شامل سه بخش مناطق بحرانی (مناطق مولد ریزگرد و غبار)، مناطق انتقال و مناطق میزبان غبار و ریزگرد است  بنابراین مناطق بحرانی و مدیریت آنها به منظور جلوگیری از تولید غبار و گرد از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است.

وی افزود :سطح مناطق بحرانی تحت تاثیر فرسایش بادی در خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که قبل از این ۷۵۰ هزار هکتار بود.

صحرایی ادامه داد: برای مدیریت مناطق بحرانی تاکنون در سطحی معادل ۵۷۰ هزار هکتار در استان با ایجاد جنگل طبیعی عملیات احیای بیابان انجام شده است.

از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.

از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی حفاظت و صیانت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز