خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس امور آزمایشگاهی خبر داد:

آغاز توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۹۳

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مشهد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فاطمه کیانی با اشاره به توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در این دانشگاه، گفت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و به‌عبارتی ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشور‌ها از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های این‌کیت‌ها کاهش زمان و کم شدن هزینه آزمایش است. برخی از کشور‌ها از این‌روش برای بیماریابی سریع استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن افراد، علائم بیماری در آنان کنترل می‌شود تا مبتلایان در روز‌های اول شناسایی شوند و روند بهبودی به‌ نحو مطلوبی انجام شود.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد ادامه داد: در جهت تحقق برنامه راهبردی معاونت بهداشت برای رویارویی با کرونا اجرای این‌ برنامه مبتنی بر آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند است.

کیانی درباره اعلام نتیجه این‌ تست‌ها نیز اظهار کرد: این‌ تست‌ها همان‌گونه که از نامشان پیدا است کیت تشخیص سریع هستند و حداکثر در ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کنند.

وی افزود: نتیجه تست‌های تشخیصی سریع کرونا مطابق با استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی است و حساسیت مناسبی دارد و این‌نتایج می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز