خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی؛

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۷۶

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی گفت: ایشان تمام آبرو و داشته‌های خویش را در خدمت اهداف مقدس انقلاب قرار داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، متن پیام تسلیت حجت الاسلام احمد مروی به شرح زیر است:

" انا لله وانا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم ربانی، مجاهد نستوه و دانشمند کوشا، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی اعلی­ الله­ مقامه الشریف موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

ایشان که تمام عمر گرانقدر خویش را در توسعه معارف و علوم اسلامی و تشیع گذراندند، خود از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بروجردی و مرحوم امام خمینی (ره) بوده و حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی ایشان در قالب ده‌ها کتاب و اثر علمی ارزشمند و پرورش شاگردان و چهره‌های علمی به یادگار مانده است.

این فقیه گرانقدر، که از پیشگامان انقلاب اسلامی بودند؛ پس از آشنایی با امام راحل، مبارزه با رژیم طاغوت را با جدیت و شجاعت پیگیری کرده و بارها دچار تبعید و زندان گردید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، در کنار کوشش‌های علمی و فقهی، تمام آبرو و داشته‌های خویش را در خدمت اهداف مقدس انقلاب قرار داد و در جایگاه‌های مهمی همچون ریاست قوه قضاییه، ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منشأ خدمات ارزنده‌ای به مردم و نظام اسلامی بود.

فقدان این مجاهد پارسا و همراه صدیق رهبر معظم انقلاب اسلامی، مصداق بارز حدیث «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه» است. 

اینجانب در جوار بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء، با قلبی اندوهگین، ضایعه بزرگ فقدان آیت‌الله یزدی رضوان الله علیه را به حضرت صاحب الزمان اراحنا فداه، مقام معظم رهبری، خاندان مکرم ایشان، حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علودرجات را مسألت می نمایم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز