خبرگزاری کار ایران

روشنفکر نماینده بویراحمد خبرداد؛

سد خاکی سقاوه مارگون سال آینده اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۵۹

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران استانی و شهرستانی،با حضور در روستای سقاوه شهرستان مارگون، از محل پیش‌بینی شده برای ساخت سد خاکی سقاوه این شهرستان بازدید کرد.

رسول فرهادی گفت: مطالعات سد مخزنی با ظرفیت نه میلیون متر مکعب به صورت خاکی و با ارتفاع ۴۵ متر انجام شده‌است.

او افزود: مصوبات مربوطه برای احداث سد آبی سقاوه،اعم از تخصیص وزارت نیرو، مجوزهای زیست‌محیطی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اخذ شده‌است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات فاز اول این سد به پایان رسیده و مطالعات توجیه اقتصادی طرح نیز مصوب شده‌ و باید اسناد مناقصه طرح آماده شود.

او افزود: انتظار می‌رود با توجه ویژه مسئولان در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای عملیات اجرایی در نظر گرفته شود.

فرهادی گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و  مصارف صنعتی می‌تواند در تامین آب هزار هکتار از اراضی منطقه کمک شایانی کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر اعتبارات لازم برای احداث سد  تخصیص داده‌شود، ظرف مدت سه سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد‌رسید.

مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، اظهارداشت: بهترین راه برون رفت مناطق از محرومیت ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، برای تحقق توسعه پایدار است.

او گفت: مصوبات لازم سد سقاوه اخذ شده و مطالعات فاز اول انجام شده‌ و امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این پروژه در سال آینده در ردیف پروژه‌های کد دار قرار بگیرد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

علی سلحشوری مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلوبه و بویراحمد هم در ادامه ابراز امیدواری کرد اعتبار لازم جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه در بودجه سال آینده لحاظ شود.

او افزود: در بودجه سال آینده سعی می‌شود این طرح پادار شود و به عنوان یک پروژه کد دار معرفی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز