خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج :

شهرداری کرج مکلف به صدور پروانه ساختمانی املاک قولنامه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۵۷

دبیر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج گفت: شهرداری مکلف است طبق قانون نسبت به صدور پروانه برای آن دسته از املاک قولنامه‌ای که قبل از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری برای آنها پرونده تشکیل شده و پرداخت هایی انجام شده، اقدام کند.

به گزارش ایلنا از البرز، فرج‌الله ایلیات درباره املاک قولنامه‌ای اظهار داشت: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به وظایف محوله شهرداری‌ها می‌پردازد، همانطور که می دانید شهرداری ها در هر منطقه وظایفی بر عهده دارند که عمدتا در راستای توسعه و آبادانی شهر است؛ موضوعی که در بند ۲۴ این ماده به عنوان وظیفه شهرداری‌ها عنوان شده، صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج تصریح کرد: برابر شکایت اداره کل بازرسی استان البرز به دیوان عدالت اداری و رأی صادره از سوی این نهاد، مصوبه صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های قولنامه‌ای ابطال و شهرداری‌ها نمی‌توانستند در این خصوص مثل روال گذشته عمل کنند.

ایلیات بیان کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی دادنامه‌ای برابر شکایت سازمان بازرسی کل کشور اقدام به ابطال مصوبات شورای شهر در خصوص صدور پروانه ساختمانی برای املاک قولنامه‌ای و اسناد عادی کرده بود از طرفی مناطق دهگانه تا قبل از ابلاغ رای مذکور برابر امور جاری منجمله اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی، اخذ سرانه خدماتی، تهیه نقشه‌های ساختمانی جهت صدور پروانه ساختمانی اقداماتی انجام داده بودند.

دبیر شورای شهر کرج یادآور شد: فرمانداری شهرستان کرج طی نامه ای اعلام کرد که «نظر به اینکه توقف احکام و آرای صادره صرفا برابر حسب تصمیمات قانونی مراجع ذیصلاح بوده لذا اولا شورای شهر مجاز به توقیف اجرای مفاد رای نیست ثانیا نحوه و چگونگی اجرای رای در مفاد دادنامه اصداری ازسوی دیوان عدالت اداری مذکور است ثانیا مشخصا نیت و غرض شورای شهر از تصویب معین نخواهد بود بنا به مراتب اساسا طرح موضوع با مفاد رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری مغایرت دارد و چنانچه ابهامی نسبت به مفاد رای دارند بایستی از مراجع صادر کننده رای استعلام شود.

ایلیات خاطر نشان کرد: این موضوع در دویست و بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج مطرح و با اکثریت آراء حاضرین مقرر شد ضمن تمکین به رای دیوان لایحه فوق به شهرداری عودت تا برابر وظایف قانونی خود از جمله بند 24 ماده 55 قانون شهرداریها، شهرداری اقدام لازم قانونی بعمل آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز