خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی در اشتغالزایی کارآفرینان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۳۲

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: کسب و کارهای اینترنتی یکی از کسب و کارهای نوینی هستند که در دهه های اخیر توانسته جایگاه خوبی در ارائه خدمات، آموزش و فروش محصول داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،علی قناویزچی با اشاره به اینکه شهر مشهد مقدس هر ساله میزبان میلیون ها زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است، با بیان اینکه بیشتر کالاهایی که به عنوان سوغات مشهد در سبد سوغات زائر قرار می گیرد ساخت کشور چین است، افزود: متاسفانه ما نتوانستیم از ظرفیت حضور میلیونی زائران با فروش کالاهای ایرانی و سوغات خاص مشهد استفاده کنیم.

نماینده شهردار در معین اقتصادی شهرستان مشهد ادامه داد: در این راستا یکی از موضوعات کاری معین اقتصادی شهرستان استفاده از ظرفیت های حوزه کسب و کار در مشهد است تا بااستفاده از این ظرفیت ها با نظارت و کیفی سازی علاوه بر رفع مشکلات در حوزه کسب و کار  این موضوع را نیز توسعه دهیم.

قناویزچی با اشاره به ضرورت استفاده از کسب و کار اینترنتی در اشتغالزایی؛ افزود: با توسعه کسب و کار آنلاین می توان درآمد غیر فعال و نامحدود ایجاد کرد؛ همچنین این نوع کسب و کار بدون محدودیت زمان و مکان، عدم محدودیت جغرافیایی، شروع با کمترین سرمایه، اتوماتیک سازی کسب و کار و استفاده مفید از زمان همراه است.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا موجب شده بسیاری از کسب و کارها کم رونق شود و یا افرادی بیکار شوند، کسب و کارهای اینترنتی با توجه به ویژگی های خاص خود چون ارائه خدمات و آموزش، بازار فروش و... توانسته بسیاری از این کسب و کارهای بیکار شده را فعال کند.

قناویزچی بیان کرد: کسب و کار آنلاین مدل های مختلفی چون همکاری در فروش، ساخت فروشگاه اینترنتی، ارائه خدمات آنلاین، فروش محصولات دانلودی وآموزش و مشاوره آنلاین دارند که با توجه به امکانات و مهارت ها،فرد می تواند مدل کسب و کار مناسب خود را انتخاب کرده و کار  را شروع کند.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه مشهد به عنوان شهری که در این موضوع همیشه پیشتاز بوده است و استارت آپ ها و اپلیکیشن های خاصی در این شهر ارائه خدمات می دادند؛ افزود: لذا می طلبد که کسب و کارهای اینترنتی به جایگاه حقیقی خود برسند و به عنوان برند مطرح شود. لذا در این راستا ما در اداره معین اقتصادی با حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در زمینه بستر سازی، ارائه خدمات و پشتیبانی به دنبال افزایش خدمات این گونه کسب و کارها هستیم .

قناویزچی اظهار کرد: این اقدام موجب می شود علاوه بر فروش محصول کارآفرین در اپلیکیشن، خدمات یا آموزشی که در اپلیکیشن قرار گرفته نیز تبلیغ صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز