خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت امام جمعه همدان به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۰۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا از همدان- در پیام تسلیت حجت الاسلام «حبیب الله شعبانی موثقی» آمده است: خبر درگذشت عالم گرانقدر حضرت آیت الله محمد یزدی (ره) موجب تاسف و تاثر شد. این یار دیرین امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری عمر شریف خود را در راه مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن خدمت صادقانه در عرصه های مهم و خطیر همچون ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری ، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه و ... صرف کرد.

در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح شده، ارتحال این عالم گرانقدر و مجاهد نستوه را به محضر شریف مقام معظم رهبری حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، بیت شریف آن مرحوم، حوزه های علمیه و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند سبحان برای روح مطهر آن فقید سعید علو درجات و رحمت و مغفرت الهی مسئلت دارم. 

آیت الله محمد یزدی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حضوری موثر داشت.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای مدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.وی از چندی پیش به دلیل کهولت سن در بستر بیماری بود که روز چهارشنبه ۱۹ آذر به دیدار حق شتافت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز