خبرگزاری کار ایران

مصلایی خبر داد:

ایجاد ۱۴ واحد تولید خوراک دام در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۲۸۵

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بر اساس مجوزهای صادر شده، ۱۴ واحد تولید خوراک دام با ظرفیت تولید ۳۱۰ هزار تن در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، سید آبرودات مصلایی با اعلام این خبر گفت: ظرفیت فعلی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان قزوین ۹۶۵ هزار تن است که با بهره برداری و فعالیت طرح های در دست اجرا این رقم به نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه تولید این واحدها در اختیار دامداری ها و مرغداری ها و واحدهای پرورش ماهیان خوراکی قرار می گیرد، افزود: در حال حاضر ۲۵ واحد در استان قزوین به تولید خوراک دام، طیور و آبریان می پردازند.

او خاطرنشان کرد: واحدهای تولید خوراک دام نقش مهمی در حفظ چرخه تولید محصولات دامی و کمک به تامین امنیت غذایی جامعه دارند.

مصلایی با بیان اینکه قزوین از استان های مطرح کشور در حوزه تولید محصولات دامی به شمار می رود،اظهار کرد: با توجه به این موضوع از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه صنایع تبدیلی مربوط به این حوزه از جمله خوراک دام استقبال می شود.

استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است. 

این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز