خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

کسب رتبه ۳ کشوری و ۲۰۷ جهانی در مدیریت سبز توسط دانشگاه محقق اردبیلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۳۱

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه ۳ ایران و ۲۰۷ جهان در رنکینگ Green Metric دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر عزیز حبیبی عنوان کرد: بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده توسط Green Metric ، دانشگاه محقق اردبیلی در این رده بندی مورد ارزیابی قرار گرفته و توانست رتبه ۲۰۷ جهان را کسب کند و نسبت به سال گذشته ۲۲۰ پله ارتقا یابد.

حبیبی افزود: در این نظام رتبه بندی که هر ساله در ماه دسامبر برای دانشگاه های جهان بر اساس شش شاخص مختلف شامل زیرساخت های موجود در راستای ایجاد محیط زیست مناسب، توجه به مصرف بهینه انرژی و تغییرات آب و هوا، میزان بازیافت پسماندها، میزان مصرف و بازیافت آب، به کارگیری سیستم های حمل و نقل بدون آلایندگی و نیز آموزش و پژوهش در حوزه صیانت از محیط زیست به عنوان شاخص‌های اصلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص کسب امتیاز Green Metric نسبت به سال گذشته حدود ۴۱ درصد پیشرفت کرده است که موید پیشرفت در تمامی شاخص ها می باشد که در شاخص ایجاد زیرساخت های موجود در راستای ایجاد محیط زیست مناسب، رتبه اول در کشور را کسب نموده است که نسبت به سال گذشته حدود ۹۳ درصد پیشرفت مشاهده می شود و در شاخص مدیریت مصرف و بازیافت آب حدود ۷۸ درصد، شاخص مدیریت پسماند حدود ۴۶ درصد، شاخص مدیریت حمل و نقل بدون آلایندگی حدود ۳۵ درصد، شاخص مدیریت مصرف انرژی حدود ۲۷ درصد و شاخص آموزش و پژوهش حدود ۴ درصد پیشرفت حاصل شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: فعالیت های انجام شده در راستای توسعه و بهبود شاخص های زیست محیطی در دانشگاه می تواند به عنوان الگو و موتور محرکه ای برای سایر بخش های جامعه باشد و از این رو دانشگاه محقق اردبیلی در سال های اخیر نگاه ویژه ای به امر مدیریت سبز داشته و این دیدگاه ادامه خواهد داشت.

حبیبی افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته دانشگاه محقق اردبیلی در این حوزه می توان به تخصیص حدود ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای توسعه فضای سبز و محوطه سازی، کاشت درختان مقاوم در برابر کم آبی، نصب کنتور برای پایش میزان مصرف آب و برق، نصب درب گردان و درب اتوماتیک برای محدود کردن اتلاف انرژی، نصب تایمر و سنسورهای حرکت سیستم های روشنایی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: تحلیل میزان تولید پسماند واحدها، شناسایی پسماندهای خطرناک و جداسازی آنها، تفکیک انواع زباله ها، شروع جایگزینی ظروف یکبار مصرف با ظروف گیاهی و کاغذی، نصب شیشه های دو جداره، عایق کاری لوله های آب گرم، استانداردسازی موتورخانه و کسب برچسب انرژی و نیز هوشمندسازی موتورخانه ها و سیستم های گرمایش نیز از اقدامات صورت کرفته در این زمینه بوده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگزاری چند کنفرانس در حوزه مدیریت سبز، سوق دادن پایان نامه ها و پژوهش ها به سمت موضوعات مرتبط با مدیریت سبز مانند حفظ محیط زیست و انرژی های تجدید پذیر، کاهش میزان مصرف کاغذ از طریق منع چاپ هاردکپی پایان نامه ها و استفاده از نسخه های الکترونیکی به جای آن و نیز تشکیل انجمن علمی سبز و حمایت از فعالیت های دانشجویی در این زمینه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این راستا است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز