خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور به ایلنا خبر داد:

کاهش میزان فوتی‌های کرونا / میانگین جانباختگان از روزانه ۱۵ نفر به ۵ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۸۹

فرماندار ویژه نیشابور گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونا میزان بستری‌ها از حداکثر پیک ۲۵۵ نفر به کمتر از ۱۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده و میزان فوتی روزانه از حداکثر ۱۵ نفر به میانگین ۵ نفر کاهش یافته است.

 علیرضا قامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: پس از خارج شدن نیشابور از وضعیت قرمز شهروندان نباید تصور کنند اوضاع عادی شده و باید از برگزاری هرگونه تجمعات بر طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا خودداری کرده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با حساسیت ویژه اجرا کنند.

وی با اعلام اینکه برقراری محدودیت‌های کرونایی پس از قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز میزان ترددها را حدود ۷۰ درصد کاهش داده است، اظهار داشت: طی این مدت با همکاری ۸۵ درصد از اصناف نیشابور طرح محدودیت‌های کرونایی اجرا شد که نشان از همراهی خوب این بخش دارد. 

قامتی تاکید کرد: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول بوده و باید به سایر اشخاصی که نسبت به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند و در صورت عدم رعایت، ناگزیر وضعیت قرمز از سوی ستادملی کرونا اعلام خواهد شد که در آن شرایط مجددا با تشدید محدودیت‌ها و تعطیلی گروه‌های ۲ و بالاتر صنوف و سایر فعالیت‌ها مواجه خواهیم شد. 

فرماندار شهرستان فیروزه نیز به ایلنا گفت: محدودیت‌های کرونایی در فیروزه آمار ابتلا و مرگ را تثبیت کرد و اجرای محدودیت‌های کرونایی میانگین آمار فوت و بستری شهروندان را بر اثر کرونا که در حال افزایش بود ثابت کرد و امیدواریم با ادامه این روند شاهد شیب کاهشی آمار در این حوزه باشیم.

ابوالفضل حکیم پور در ادامه افزود: بیش از ۹۰ درصد اصناف فیروزه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری خوبی در این حوزه داشتند اما در ساعات عادی توجه شهروندان برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب نبود که نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر است.

وی اظهار داشت: آموزش موارد بهداشتی از طریق روحانیون مساجد در شهرستان فیروزه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و بیشترین موارد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان مربوط به برگزاری تجمعات در مراسم‌های عزا و عروسی بوده است.

فرماندار شهرستان زبرخان نیز به ایلنا گفت: تاکنون تعداد ٢۵ مورد تخلف از دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان گزارش و در این رابطه تعداد ١۵ پرونده تشکیل شده است.

سید یحیی سلیمانی افزود: طی این مدت با همکاری بیش از ۸۹ درصد اصناف زبرخان طرح محدودیت‌های کرونایی اجرا شد و بیشترین تخلفات گزارش شده در رابطه با عدم رعایت مقررات بهداشتی از سوی اصناف و طی بازرسی‌های انجام شده مربوط به عدم رعایت تعطیلی صنوف مرتبط با عرضه مواد غذایی بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدا تا ١۴ آذرماه امسال میزان بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در این شهرستان به ترتیب ۴۵ و ۱۱ مورد بوده است که با اجرای طرح محدودیت‌های کرونا شاهد کاهش معنادار این آمار هستیم.

مرکز شهرستان‌های ۴۰۰ هزار، ۴۲ هزار و ۶۰ هزار نفری نیشابور، فیروزه و زبرخان در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی به ترتیب در ۱۲۷ کیلومتری، ۱۶۲ و ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز