خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که تکرار می‌شود؛

سناریوی جدید حاشیه‌سازی در فوتبال ایران/ آقایان گزارشگر ساکت لطفا!

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۸۸

در روزهای گذشته جدال دو مجری و گزارشگر فوتبال، باعث شد در فضای مجازی شاهد درگیری هواداران دو تیم پرطرفدار تراکتور و پرسپولیس باشیم.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، چند سالی می‌شود که گزارشگران تلویزیونی فوتبال در حین گزارش بازی و یا برنامه‌های تحلیلی همدیگر را تخریب کرده و به تیم مورد علاقه همدیگر حمله می‌کنند.

یکی از این گزارشگرها با طرفداری از تیم خاص در تریبون رسانه ملی و دیگری با کری در حین گزارش از خجالت همدیگر در می‌آیند.

در این بین کری خوانی‌های همکارانه در رسانه ملی، به فضای مجازی و بین هوادارن دو تیم تراکتور و پرسپولیس کشیده می‌شود و متاسفانه شاهد بکارگیری الفاظ و عبارت های مناسبی در تقابل این دو تیم پرطرفدار نیستیم.

ماجرای درگیری های طرفداران پرسپولیس و تراکتور از آنجایی شروع شد که سال گذشته "محمدرضا زنوزی" مالک باشگاه تراکتور در برنامه "فرمول یک" برای نخستین بار از نام قبلی باشگاه پرسپولیس برای مورد خطاب قرار دادن این تیم استفاده کرد که با جنجال‌ و درگیری لفظی بین هواداران دو تیم همراه شد.

کری خوانی های فوتبالی تا به امسال ادامه داشته و امسال ماجرای جدیدی نیز رخ داد که متاسفانه باز هم شاهد درگیری هواداران پرسپولیس و تراکتور در فضای مجازی بودیم.

گزارشگر تبریزی دیدار دو تیم تراکتور و فولاد خوزستان حین گزارش بازی، تیم پرسپولیس را با نام "پیروزی" مورد خطاب قرار داد تا آغازگر موج جدیدی از حواشی علیه تراکتور باشد. پس از پایان بازی، ویدئوی این بخش از بازی تراکتور به سرعت در فضای مجازی بین علاقه‌مندان به فوتبال دست به دست شد که با واکنش هواداران و پیشکسوتان تیم پرسپولیس در فضای مجازی مواجه شد.

گزارشگر این بازی پیش از این نیز سابقه کری‌خوانی علیه تیم‌های پایتخت از طریق رسانه ملی را در کارنامه دارد، که با چنین اقداماتی محبوبیت خوبی بین هواداران تراکتور کسب کرده‌است؛ اما واقعیت این است که کری‌خوانی‌هایی از این قبیل، باعث به حاشیه رفتن تراکتور می‌شود و همگی می‌دانیم که حاشیه آفت و سد بزرگی برای موفقیت یک تیم است.

تراکتور  پرهوادارترین تیم فوتبال کشور است، که طی سال‌های اخیر بارها در باتلاق حاشیه گیر افتاده و از این ناحیه آسیب دیده است. چه بسا اگر مدیران این تیم می‌توانستند تراکتور را در فضای آرام مدیریت کنند، این تیم اکنون چندین قهرمانی لیگ‌برتر را در کارنامه داشت.

روزهای گذشته نیز  مجری برنامه فوتبال برتر در واکنش به بوسیدن لوگوی تراکتور توسط عباس‌زاده پس از گلزنی به تیم مس، از لفظ نامناسب و طعنه‌آمیزی استفاده کرد که این اقدام هم با واکنش هواداران تراکتور مواجه شد.

رابطه بین هواداران دو تیم پرسپولیس و تراکتور به اندازه کافی تیره و تار هست و بهتر است گزارشگران به‌عنوان چشم و گوش جامعه به‌دنبال تلطیف این فضا باشند. اما متاسفانه برخی گزارشگران با سخنان نسنجیده، آتش بیار معرکه شده‌اند. به لطف این آقایان که هر کدام به‌دنبال محبوبیت بین هواداران این دو تیم پرطرفدار هستند، بار دیگر فضای آلوده و مسموم در فوتبال ایران به‌وجود آمده است.

انتظار می‌رود صداوسیما با تصمیمی قاطع، با این افراد برخورد کند تا دیگر فوتبال ایران شاهد چنین کری‌خوانی های سخیفی از سوی کارمندان رسانه ملی نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز