خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کمبود اکسیژن بیمارستان‌های آذربایجان شرقی رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۲۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از رفع مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان‌های آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزار ش خبرنگار ایلنا از تبریز، روزبه رجایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، اظهار کرد: اکسیژن برای شرایط عادی و شرایطی با ۱۰۰۰ بیمار بستری تقویت شده بود و دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تیر ماه، زمانی که بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها به اندازه آبان‌ماه نبود، به فکر تامین اکسیژن بود.

وی با بیان اینکه تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها از سه طریق انجام می‌شود، گفت: کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن از راه‌های تامین اکسیژن به شمار می‌آیند؛ به همه‌ بیمارستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا کپسول‌های اکسیژن مورد نیازشان را به قدری که بتواند پاسخگوی بحرانی که با آن‌ مواجه شده‌اند، باشد، تهیه کنند، کپسول اکسیژن طی ۲۴ ساعت خالی می‌شود، اما بیمارستان‌ها کپسول را به تعداد زیادی تهیه کرده بودند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز شاید تنها دانشگاهی بود که از تیر ماه، قراردادی برای خرید ۱۵ دستگاه اکسیژن برای تمامی بیمارستان‌های استان بسته بود، اما به علت بدقولی شرکت تامین کننده تا به حال تنها پنج دستگاه اکسیژن تحویل داده شده است، در حالی که مقرر بود دستگاه‌های اکسیژن تا پایان شهریور ماه تحویل داده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مشکل کمبود اکسیژن کشوری بوده و دستگاه‌های اکسیژن خارجی هستند؛ یک تانکر ۳۰ تنی اکسیژن هم در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نصب شد و در بیمارستان‌های بزرگ مانند بیمارستان سینا، بیمارستان اهر و مرند هم تانکر اکسیژن وجود دارد.

وی اضافه کرد: اکسیژن مایع هم به هر نحوی که بود از استان‌های مجاور یا استان‌های دور دست تهیه می‌شد؛ در شرایط حاضر کپسول‌های و تانکرها حاوی اکسیژن مایع در بیمارستان‌ها پر است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک کارخانه‌ی تولید اکسیژن نیز در شهرستان بستان آباد راه اندازی شده است که بخشی از نیازهای استان را مرتفع می‌کند؛ هر زمانی که یکی از سه راه مذکور برای تامین اکسیژن بیماران مبتلا به کویید مختل شود اکسیژن از راه‌های دیگر تامین می‌شود، به عنوان مثال خراب بودن دستگاه اکسیژن یک بیمارستان به معنای عدم تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در آن مجموعه نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه متذکر شد: تا به حال بیمارستانی نبوده که بدون اکسیژن مانده باشد، کمبود لحظه‌ای هم به دلیل خالی شدن ذخایر بلافاصله تاچند ساعت جبران شده و بیماری به دلیل قطعی اکسیژن متضرر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز