خبرگزاری کار ایران

علیرضا دبیر در سمنان هشدار داد:

کشتی ایران در خطر است/ روند کاهشی فعالیت حرفه‌ای کُشتی در سطح استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۱۷

رئیس فدراسیون کشتی ایران با انتقاد از روند کاهشی فعالیت حرفه‌ای کشتی در سطح استان‌های کشور یادآور شد : کشتی ایران در خطر است و اگر با این روند ادامه یابد تا ۵ سال دیگر از کشتی خبری نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از سمنان ، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در محل دفتر کار وی گفت: کشتی آرام آرام در شهرهای بزرگ در حال کنار گذاشته شدن است و این زنگ خطری جدی برای علاقمندان و دوستداران این رشته کهن و اصیل ایرانی به شمار می رود .

رئیس فدراسیون کشتی ایران اظهار داشت: به منظور کمک به کشتی ایران با آسیب شناسی انجام شده و دعوت از صاحب نظران و پیشکسوتان تلاش کرده ایم تا ضمن بررسی مشکلات و تنگناهای ایجاد شده راهکارهای ارتقاء کشتی در استان های کشور و دنیا را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

دبیر اضافه کرد : راه اندازی برنامه دایره طلایی در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران ، افزایش فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی در فضای مجازی ، عملیاتی کردن برنامه ها و مسئولان فدراسیون کشتی و همچنین دیدار چهره به چهره با استانداران و مسئولان ورزش استان های کشور از جمله اقدامات جدیدی است که با هدف ارتقاء سطح کشتی و گسترش همه جانبه ی آن در حال انجام است .

علیرضا دبیر در ادامه با نگاهی به روند فعالیت کشتی گیران در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی گفت : کشتی یک رشته اصیل و کهن ایرانی است و همچون فرش و پسته ایران به عنوان یک برند و نشان کشور به شمار می رود که در صورت بی توجهی و سهل انگاری نسبت به آن شاهد کم رونقی و نابودی آن خواهیم بود .

وی عنوان کرد : استان سمنان می تواند با قهرمان پروری و استعداد یابی به کشتی کشور کمک کند چرا که اگر این استان یک قهرمان کشتی را به عرصه بین الملل معرفی کند بی شک تا سال‌ها آثار مثبت و تشویقی آن در میان جوانان و نوجوانان استمرار خواهد یافت.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین گفت : هدف ما از توجه به کشتی صرف قهرمان پروری و معرفی قهرمانان به دنیا نیست بلکه این رشته می‌تواند علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سهم موثری در کاهش تخلفات و اقدامات حاشیه ای ایفا کند .

دبیر در ادامه با اشاره به نقش موثر ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : هرچه در حوزه ورزش سرمایه گذاری شود بی تردید از میزان بزهکاران و متخلفان کاسته خواهد شد .

وی همچنین از استاندار سمنان درخواست کرد: بیش از گذشته هم در تامین امکانات سخت افزاری و مورد نیاز کشتی و هم در تامین اعتبارات مورد نیاز جهت استعداد یابی و پرورش ورزشکاران توانمند یاریگر فدراسیون کشتی ایران باشد .

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: برخی از شهرستان های استان سمنان استعداد و توانمندی توسعه و گسترش ورزش کشتی را در خود دارد و در صورت مشارکت بیشتر فرمانداران می توانیم آینده ای درخشان را برای کشتی استان سمنان تصور نماییم .

علیرضا دبیر در پایان این دیدار گفت : نه به عنوان رئیس فدراسیون بلکه به عنوان یک سرباز در خدمت ورزش استان بوده و امیدوارم بتوانیم با همکاری مدیران استان گام های بلند و اساسی را در جهت توسعه ورزش استان سمنان به ویژه رشته کشتی برداریم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز