خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات استان خبر داد:

تراز مثبت گمرک‌های خراسان رضوی معادل ۶۳۷ میلیون دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۹۴۳

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: تراز مثبت گمرک‌های این استان معادل ۶۳۷ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت گمرک‌های خراسان رضوی گفت: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرک‌های خراسان رضوی در هشت ماهه نخست امسال معادل هزار و ۷۰۸ تن و به ارزش ۸۷۳ میلیون دلار و میزان واردات خراسان رضوی هم، ۱۱۲ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۲۳۶ میلیون دلار بوده که نشان دهنده تراز مثبت گمرک‌های خراسان رضوی معادل ۶۳۷ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های عمده مقصد صادرات، افغانستان، ازبکستان هنگ کنگ، ترکمنستان و عراق هستند، افزود: اقلام عمده صادرات شامل پسته، زعفران، مقاطع فلزی، کفپوش‌ها، مصالح ساختمانی و پیه صنعتی مورد مصرف در صنعت صابون سازی است. همچنین اقلام عمده واردات هم پنبه حلاجی نشده، مواد اولیه واحد‌های تولیدی، ابریشم خام و ماشین آلات واحد‌های تولیدی است که از کشور‌های امارات، ازبکستان، چین و ترکیه وارد می‌شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره وضعیت فعلی تبادل کالا با کشور ترکمنستان ادامه داد: تبادل کالا با کشور ترکمنستان در مرز سرخس، به صورت ریلی و جاده‌ای، به صورت محدود و با تعویض کشنده به جز کالا‌های خوراکی و میوه و تره بار در حال انجام است.

جهانخواه درباره وضعیت گمرک لطف آباد و آتیق هم بیان کرد: از ۱۱ آذر ماه کشور ترکمنستان اقدام به باز کردن این دو گمرک کرده تا با شرایط خاص و محدود مانند گمرک سرخس، تبادل کالا انجام شود، ولی به دلیل عدم وجود کامیون فعلاً کالایی از این دو مرز خارج نشده است.

وی درباره وضعیت آینده این دو گمرک تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک وضعیت تبادل کالا با کشور ترکمنستان در گمرک‌های خراسان رضوی به حالت عادی بازگردد. همچنین گلایه رانندگان و مشکلات تردد و پیشنهادات مدنظر، موارد توسط گمرک و سایر دستگاه‌ها، به مراجع زیربط منعکس شده و قرار است در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای بدین منظور برگزار و موضوع مطرح و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز