خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

26 هزار شی عتیقه در سامانه جام ثبت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۹۳۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در جلسه بررسی امور موزه های استان گیلان از ثبت بیش از 26000 قلم شی عتیقه در سامانه جام خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: موزه رشت یکی از موزه‌های مهم استان گیلان است که از نظر تعداد اموال فرهنگی تاریخی بیانگر تاریخ فرهنگ و هنر دوره های مختلف بوده و بررسی و مطالعه آنها در ثبت، ضبط، مستندنگاری و سامان بخشی اطلاعات اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه رسالت معرفی، نگهداری و حفاظت از اموال جزو وظایف ذاتی دولت بوده است، افزود: ساماندهی و مستندنگاری اموال در بخش اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت بوده است زیرا ثبت، ضبط و ساماندهی اموال علاوه بر کمک به حفظ و نگهداری این آثار در شرایط مناسب، این امکان را فراهم می آورد تا با در نظر گرفتن اولویت ها در برنامه ریزی طرح های پژوهشگاهی، نمایشگاهی و راه اندازی موزه ها، دسترسی محققین و پژوهشگران به اطلاعات جامع این اموال را به طور گسترده امکان پذیر کند.

حلاج پور به نتایج ثبت و ساماندهی اشیا اشاره کرد و گفت: از جمله نتایج ثبت می‌توان به مکانیزه کردن تمامی ارتباطات اداری مرتبط با اشیاء، مستندنگاری کلیه اشیای موجود بصورت عمومی، تخصصی و مرمتی و نیز اختصاص کد رهگیری یا شناسایی تمامی اموال منقول و ایجاد سایت مرتبط به منظور اطلاع رسانی اشاره کرد.

وی در انتها با اعلام دریافت کد شناسنامه اموال فرهنگی تاریخی برای 26000 قلم شی عتیقه ثبت شده در سامانه جام گفت:  تعداد 15000 شی اصل و بدل در انتظار تعیین تکلیف و ثبت برای بازبینی و رفع اشکالات از سامانه و ثبت به عنوان اقلام جدید در سامانه جام هستند که در صورت تامین اعتبار کلیه اموال فرهنگی وارد سامانه جام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز