خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

تولید شیر در دامداری‌های قزوین ۶ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۲۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تولید شیر در دامداری های استان قزوین امسال ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی‌شاپورزاده اظهار کرد: بر اساس برنامه، ۶۱۴ هزار و ۵۰۰ تن شیر در دامداری‌های استان امسال به تولید می رسد که این رقم نسبت به تولید سال گذشته ۶ درصد بیشتر است.

معاون جهادکشاورزی استان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد شیر تولید شده در دامداری‌های استان قزوین به سایر استان‌ها عرضه می‌شود، افزود: استان از قطب‌های تولید شیر در کشور به شمار می‌رود و شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را تامین می کند.

شاپورزاده با بیان اینکه به زودی یک دامداری با ظرفیت ۱۰ هزار راس گاو شیرده در استان قزوین آغاز به کار می کند، ادامه داد: با راه اندازی این واحد حدود ۱۳۰ هزار تن به ظرفیت تولید شیر استان افزوده می شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار متوسط دریافت روزانه شیر از هر راس گاو در دامداری های استان ۳۳ کیلوگرم است که از این حیث جزو بالاترین میانگین تولید این محصول نسبت به جمعیت دامی در کشور محسوب می شود.

این مسئول یادآور شد: ۳۷۵ واحد دامی صنعتی به ظرفیت ۵۰ هزار راس و ۴۱۷ واحد سنتی  به ظرفیت حدود هفت هزار راس در استان قزوین به تولید شیر می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز