خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان خواستار شد؛

ضرورت اصلاح سیاست های ارزی برای بهبود فضای کسب و کار صنعت البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۵۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ضمن تاکید بر اینکه بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره رفع تعهدات ارزی، موجب بازایستادن چرخه اقتصادی کشور است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان به نفع بخش خصوصی نیست و طبق پیگیری های انجام شده امیدواریم این بخشنامه لغو شود.

به گزارش ایلنا از البرز، پرهام رضایی در بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز که با حضور ابوالفضل روغنی گلپایگانی رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران و جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در سالن جلسات اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: به رغم موقعیت استانی البرز در حوزه صنعت، شاهد وقوع رخدادهایی طی هفته های اخیر بودیم. همچنین یکسری بخشنامه ها در کشور صادر شد که به نفع بخش خصوصی نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز تاکید کرد: اگر بروز این مسائل در مسیر حرکت فعالان اقتصادی ادامه دار باشد در ماه های آینده با چالش های جدی در البرز که استانی صنعتی است، مواجه می شویم.

وی ضمن ارائه این توضیح که بخشی از مشکلات و چالش های پیش روی بخش خصوصی البرز در استان قابل حل است، اما بخش عمده آن باید در سطح ملی و کلان حل شود، گفت: حل مشکلات بخش خصوصی، از رسالت های مهم اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در خصوص مشکلاتی که طی یک هفته گذشته بروز کرده و موجب موضع گیری اتاق های بازرگانی سراسر کشور شده است، افزود: این مشکل در ارتباط با بخشنامه اخیر بانک مرکزی است که طی آن در زمینه واردات، تعهدات ارزی از سوی بازرگانان باید طی ۴۵ تا دو ماهه در بانک های عامل رفع شود و این موضوع به هیچ عنوان به نفع بخش خصوصی نیست؛ زیرا یک پروسه خرید حداقل ۴ تا ۶ ماه به طول می انجامد و بازرگانان نمی توانند در زمان تعیین شده رفع تعهدات ارزی کنند؛ این در حالی است که اگر آنها بازگشت ارز را در زمان مقرر انجام ندهند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بخشنامه بانک مرکزی در خصوص رفع تعهدات ارزی موجب بازایستادن چرخه اقتصادی کشور است، عنوان کرد: طبق پیگیری های انجام شده امیدواریم این بخشنامه لغو شود.

رضایی در بخش دیگری با اشاره به راه اندازی اورژانس کسب و کار در اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: با توجه به تعطیلی دو هفته ای پیرو اعمال محدودیت های کرونایی و قرنطینه ای که طی این مدت در نقاط مختلف کشور داشته ایم، پرسش های زیادی در قالب تماس با اورژانس کسب و کار از سوی واحدهای تولیدی- صنعتی بخش خصوصی دریافت کردیم که بخش مهمی از این سوالات پیرامون تامین زیرساخت های مورد نیاز صنعت و تولید بوده است.

وی ضمن این توضیح که اتاق های بازرگانی دیگر استان کشور نیز بعد از البرز در راستای راه اندازی مواردی مانند اورژانس کسب و کار گام برداشته اند، افزود: به عنوان نمونه در اصفهان مرکز فوریت های کسب و کار ایجاد شد و در چند استان دیگر تحت عنوان راه اندازی کلینیک کسب و کار، این قضیه دنبال شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد که هدف از راه اندازی اورژانس کسب و کار در این مجموعه، ایجاد پل ارتباطی مستقیم و بدون فیلتر میان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است و در این زمینه اتاق بازرگانی البرز در حد توان پیگیر حل مسائل مربوط به بخش خصوصی استان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز