خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح برق امید؛

مصرف برق کمتر از 80 کیلووات رایگان شد / اصلاح الگوی مصرف از اهداف این طرح است / یک هزار و 470 پنل خورشیدی در اردبیل نصب و راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۴۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در قالب طرح برق امید مشترکینی که کمتر از 80 کیلووات برق در ماه مصرف کنند از تخفیف 100 درصدی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین قدیمی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، در خصوص اهداف و فواید طرح برق امید عنوان کرد: هدف از اجرای طرح برق امید، فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف برق در بین مشترکین است.

او با بیان اینکه در قالب این طرح مشترکین به 3 بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم بندی شده اند، افزود: مشترکینی که در ماه کمتر از 80 کیلووات ساعت برق مصرف کنند از تخفیف 100 درصدی پرداخت قبوض برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تصریح کرد: برای مشترکینی که در مناطق گرمسیر استان ساکن هستند نیز در ماه های گرم سال  تا سقف 150 کیلوات ساعت نیز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

قدیمی اذعان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، مشترکین پرمصرف به مشترکین خوش مصرف، و همچنین خوش مصرف ها به مشترکان کم مصرف تبدیل شوند تا نتیجه این صرفه جویی در بخش های مولد کشور مصرف شود.

او در خصوص اپلیکیشن برق من نیز بیان کرد: اپلیکیشن برق من در قالب طرح تحول دیجیتال در صنعت برق راه اندازی شده و هدف از ایجاد این بستر، حذف قبوض کاغذی و جلوگیری از مراجعات حضوری برای قرائت کنتور یا پرداخت قبوض در وضعیت پیش آمده از شیوع کرونا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: این اپلیکیشن دارای 5 بخش اصلی صورتحساب، خدمات مشترکین، برق امید، خاموشی و خانه است که در بخش برق امید نیز مشترکین می توانند طیف مصرف خود را از نظر کم مصرف بودن، خوش مصرفی و یا پرمصرف بودن مشاهده نمایند.

قدیمی گفت: تا کنون 5 هزار نفر در استان اردبیل عضو این اپلیکیشن شده اند که نزدیک به 3 هزار خدمت موفق از طریق این نرم افزار به مشترکین انجام شده است.

یک هزار و 470 پنل خورشیدی در اردبیل نصب و راه اندازی می شود

او همچنین از نصب پنل های خورشیدی در استان نیز خبر داد و افزود: تا کنون به تعداد 7 پنل خورشیدی در شهرستان کوثر و یک پنل در شهرستان خلخال نصب شده اما با مشارکت بسیج مهندسین قرار است تعداد یک هزار و 470 دستگاه پنل خورشیدی در استان نصب و راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این پنل های خورشیدی با اعطاء 50 میلیون وام کم بهره همراه خواهد بود و نصب آن نیز به صورت رایگان توسط بسیج انجام خواهد شد.

قدیمی اذعان کرد: پس از نصب پنل خورشیدی قراردادی مبنی بر تضمین خرید 20 ساله برق تولیدی از این پنل بین دارندگان این پنل ها با شرکت توزیع نیروی برق منعقد می شود.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز