خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۸ درصدی توزیع بذر گندم‌ در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۴۵۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توزیع بذور گواهی شده گندم بین کشاورزان استان قزوین امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد : در سال زراعی جاری هفت هزار و ۹۲ تن بذر گندم برای کشت های آبی و دیم بین کشاورزان استان قزوین توزیع شد که این رقم در سال قبل پنج هزار و ۵۵۷ تن بود.

معاون جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین بذور گواهی شده مورد نیاز گندم کاران در کشور از جمله استان قزوین وجود ندارد.

اسماعیلی با اشاره به اصلاح بذور با هدف ارتقای کمی و کیفی تولید محصول استراتژیک گندم در سال های اخیر، گفت: عمده بذور گندم بر اساس استانداردهای تعیین شده موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور به تولید می رسند.

وی همچنین از تهیه و توزیع هزار و ۱۷۰ تن بذر جو بین کشاورزان استان قزوین در سال جاری خبر داد و افزود: تهیه بذور مورد نیاز این گیاه برای کمک به تامین بخشی از خوراک دام از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است و پیش بینی می شود ۳۳۵ هزار تن از این محصول برداشت شود.

امسال همچنین ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت جو رفته و پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز