خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد عنوان کرد ؛

​ضرورت سامانه یکپارچه سازی دستگاه های اجرایی از نیازهای مدیریت هماهنگ شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۹۴

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد گفت: سامانه یکپارچه سازی تعاملات و هماهنگی دستگاه های اجرایی در راستای شناسایی ظرفیت ها، مسائل و مشکلات بین دستگاه ها، فرصت ها و تمامی مراودات مالی، خدماتی و زیر ساختی از اولویت نیازهای مدیریت هماهنگ شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی قناویزچی با بیان اینکه شهرداری با برخورداری از حوزه ها و ماموریت های متعدد، مدیریت شهری در کلانشهر مشهد را بر عهده دارد، گفت: شهرداری در تلاش است با ارتقای مراودات و تعاملات با دستگاه ها، در جهت افزایش کمی و کیفی خدمات، اثر گذار باشد و این اثرگذاری زمانی اتفاق می افتد که همه دستگاه ها اطلاعات، زیرساخت ها و ظرفیت ها را بشناسند و مبادله کنند.

وی با اشاره به داده محوری دنیای امروز افزود: تبادل اطلاعات صحیح در کوتاه ترین زمان و بهره گیری مناسب از ظرفیت های تعاملی به منظور پیشبرد بهتر امور شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی ادامه داد: در صورتی که تمام دستگاه های دولتی، مدیریت شهری و مجموعه ها با تعامل در جهت ایجاد زیرساخت ها به سمتی حرکت کنیم که اطلاعات تجمیع شود و از موازی کاری جلوگیری شود، می توانیم به برنامه ریزی و مدیریت بهینه ای دست یابیم. 

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد گفت: مدیریت هماهنگ از ضروریاتی است که در پیگیری و اداره امور شهری بسیار تاثیر گذار است و در واقع سازمان ها با تمرکز بر این فرصت می توانند با سرعت و دقت در چارچوب یک ساماندهی اصولی و مدون، علاوه بر بهره گیری از فرصت های موجود، بر چابکی و قوام هر چه بیشتر مدیریت شهری کمک کنند.

قناویز چی با بیان اینکه ایجاد یک سامانه هدفمند در خصوص مدیریت تعاملات و مراودات دستگاه های اجرایی می تواند دانش لازم جهت هدایت و مدیریت داده‌ را در تمامی ابعاد مدیریت شهری به وجود آورد؛ گفت: این سیستم علاوه بر برنامه ریزی و طبقه بندی امور، دقت مراودات برون سازمانی را افزایش داده و در نهایت منجر به حذف موازی کاری ها، سرعت بخشی به امور، افزایش بهره‌وری در مذاکرات و همکاری‌های برون سازمانی، تقویت ساختار مدیریت شهری و حل مسائل اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به سلسله مباحث و موضوعات پیرامون توسعه پایدار شهری، سامانه یکپارچه سازی تعاملات و هماهنگی دستگاه های اجرایی در راستای شناسایی ظرفیت ها، مسائل و مشکلات فی ما بین دستگاه ها، فرصت ها و تمامی مراودات مالی، خدماتی و زیر ساختی به عنوان عامل اساسی و تعیین کننده در میزان موفقیت مذاکرات و ارتباطات موثر میان دستگاه ‌ها و نقش محوری در رشد و توسعه ادارات و سازمان ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه فرایند بسترسازی مدیریت و توسعه تعاملات بین شهرداری مشهد و دستگاه های اجرایی در فاز تحلیل های پایه و آغازین و تدوین مستندات مورد نیاز در سیستم فرایندها است، افزود: در ادامه با بررسی شرح وظایف و ماموریت ها در خصوص پیگیری درخواست‌ها، مسائل و استفاده از فرصت ها و ظرفیت های ممکن به صورت ماتریسی با حداکثر بهره وری و حداقل هزینه با رویکرد برد برد برنامه ریزی صورت خواهد گرفت و سپس الزامات فنی جهت ایجاد بستر سامانه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل حداکثری میان بخش های مختلف مدیریت شهری، مدیریت هماهنگ شهری در شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران که در سالهای اخیر با رشد فزاینده ای از لحاظ جمعیت، وسعت، تعدد و تنوع خدمات دستگاه های اجرایی مواجه شده است، در تمامی حوزه های توسعه شهری از جمله اقتصاد، منظر شهری، رفاه اجتماعی، توسعه اشتغال، ارتقای فرهنگ عمومی و ... قابل پیگیری و تحقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز