خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

صاحبان معادن راکد خراسان رضوی سلب صلاحیت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۶۳

استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی صاحبان معادنی که راکد هستند سلب صلاحیت می شوند و معادن‌شان به صورت مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه راهبردی توسعه معادن استان، معادن را یکی از پیشران‌های توسعه استان دانست و افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم شرکت‌های بزرگ، حاکمیتی و بخش خصوصی استان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

وی به ظرفیت بالای معادن خراسان رضوی اشاره کرد و با غنی خواندن این استان از این حیث یادآور شد: باید راهکارهای به روز و دقیق برای بهره‌برداری از معادن ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی اکتشاف، استخراج و فرآوری را سه مرحله مهم در حوزه معادن عنوان کرد و گفت: در حوزه اکتشاف باید تمرکز بر برنامه‌های سیستماتیک و استفاده از ظرفیت سازمان زمین شناسی باشد و ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی استان باید گسترش یابد.

معتمدیان بر افزایش پهنه‌های معادن در استان تاکید و اضافه کرد: توسعه معادن فعال و فعال‌سازی معادن غیرفعال از جمله برنامه‌های ما در حوزه استخراج معادن است.

وی سهم اشتغال در معادن خراسان را کم دانست و افزود: توسعه معادن به ویژه توسعه صنایع معدنی موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

٩۶٠ پروانه بهره‌برداری معدن معتبر در خراسان رضوی موجود است که از این تعداد ۴٨٠ مورد به صورت نیمه فعال و راکد هستند. همچنین در خراسان رضوی حدود ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معادن اشتغال دارند.

عمده ظرفیت‌های معدنی فلزی خراسان رضوی در سنگ‌آهن، مس و کرومیت و در بخش معادن غیرفلزی در سنگ تزئینی و خاک صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز