خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مطرح کرد:

اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۷۵ نفر مددجوی بهزیستی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۳۰

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: امسال با هزار و ۹۰۸ نفر تعهد اشتغال، تاکنون هزار و ۶۷۵ فقره شغل ایجاد کرده و با توجه به سه درصد سهمیه استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی، ۴۵ نفر نیز برای شرکت در آزمون استخدامی دولتی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳۶ واحد مسکن مددجویی روستایی در این استان از محل اعتبارات بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ساخته می‌شود.

مهدی دیناری افزود: تصویب ۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت در سال جاری و ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره چهار درصد فرصت خوبی برای خانه دار شدن افراد نیازمند زیر پوشش بهزیستی است.

وی ادامه داد: این مبلغ کمک بلاعوض مربوط به احداث مسکن برای خانوارهای روستایی فاقد مسکن دارای ۲ عضو معلول و بیشتر است که طی سال‌های گذشته موجب خانه دار شدن تعداد زیادی از این خانواده‌ها شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: مبلغ کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهای احداث شده طی چند مرحله و پس از صدور تاییدیه مهندسین ناظر اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

دیناری با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی به اشتغال مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان تخصیص داده شده، ادامه داد: ۴۱ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده و ۱۵ بانک عامل در استان با سهمیه‌های مشخص با سازمان بهزیستی همدان همکاری دارند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اعلام کرد: اگر معلولی کارآفرینی داشته باشد و برای حداقل چهار معلول اشتغال ایجاد کند، به ازای هر نفر می‌تواند ۵۰ میلیون تومان وام کارآفرینی دریافت کند.

دیناری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی مناسب سازی معابر است که معلول بتواند در نقاط شهری و مراکز دولتی بدون هیچ مشکلی تردد کند.

وی شعار امسال هفته جهانی معلولان را "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت" معرفی کرد و ادامه داد: ۶۰۰ مرکز خصوصی در استان همدان زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند که شامل ۳۰۰ مرکز مهدکودک و مابقی مراکز نگهداری و خدمات‌رسانی به بیماران روانی، سالمندان، بیماران ذهنی و سایر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، که به صورت روزانه و شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر اداره کل بهزیستی استان همدان، یادآور شد: از ۴۳ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در استان همدان، ۴۰ مرکز برای آقایان و سه مورد برای خانم‌ها است که تمام مراکز باید شناسنامه داشته باشند و خوداظهاری کنند.

دیناری با بیان اینکه «شلتر» سرپناه بانوان یکی از مراکز  خدمت رسانی سازمان بهزیستی است که در فصول مختلف بین ۱۲ تا ۴۰ زن بی سرپرست در آنجا زندگی می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های سازمان بهزیستی مشکلات موجود در فضای کنونی آن رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری، توانبخشی، امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی به افراد دارای معلولیت کمک‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه مانند غربالگری و مشاوره ژنتیک، مانع از تولد افراد دارای معلولیت می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه در ابتدا تلاش سازمان بر این است که فرد معلول در کنار خانواده اسکان داشته باشد، عنوان کرد: در مرحله بعد اگر نگهداری معلول برای خانواده مقدور نباشد تلاش می‌کنیم این افراد خدمات توانبخشی مورد نیاز را توسط مراکز روزانه دریافت کنند و اگر شرایط این کار نیز فراهم نبود این افراد در مراکز خدماتی شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

دیناری از راه اندازی پویش سقف مهربانی خبر داد و عنوان کرد: با کمک خیرین مشکلات مددجویان در بحث مسکن و توانمند سازی حل شود که اولویت با خانواده‌های چند معلولی و تک معلولی فاقد مسکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز