خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان خبر داد:

پرونده اخاذی از دختر جوان قزوینی در اینستاگرام کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۱۴۰

رئیس پلیس فتا استان قزوین از کشف پرونده تهدید و اخاذی از دختر جوان قزوینی در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارایه پرونده قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتای قزوین قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیه، شخصی ناشناس در اینستاگرام با ادعای اینکه از وی تصاویر خصوصی و بدون حجاب در اختیار دارد، درخواست ۳۰ میلیون ریال وجه نقد کرده است.

به گفته سرهنگ فرهودی، شاکی در جریان تحقیقات تکمیلی اظهار داشت تصاویر خصوصی وی تنها در اختیار خواستگار سابقش بوده که بنا به دلایلی از یکدیگر جدا شده‌ و در حال حاضر هیچ ارتباطی با وی ندارند. 

این مسئول انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی و دستگیری متهم و در بررسی‌های تکمیلی دریافتند آی‌دی فرد مجرم که شاکی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده بود به متهم دستگیر شده تعلق ندارد و با گوشی متهم ایجاد نشده اما با پیگیری‌های ویژه کارشناسان پلیس فتا در نهایت فرد مجرم نیز که از دوستان متهم دستگیر شده بود، شناسایی و با هماهنگی‌های مراجع قضایی دستگیر شد. 

وی ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی، به خصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود باید دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران، حتی اعضای خانواده و بستگان خود ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوء استفاده دیگران واقع شود. 

رئیس پلیس فتا قزوین یادآور شد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سامانه پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز