خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

ابتلای ۵۰۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی به کرونا/ اعلام سه مقطع اوجگیری بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۳۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای ۵۰۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی به کرونا، خبر داد و گفت: اکثر آنها بدون عارضه‎ای خاص، بهبود یافته‌اند و متاسفانه تعدادی از آنها هم به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، روزبه رجایی در تشریح چگونگی تاثیرگذاری اعمال محدودیت‌ها در کاهش آمار بیماران بستری کرونایی در آذربایجان شرقی و روند کاهشی بیماران ورودی به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: این روند از حدود ۲۵ روز قبل آغاز شده و از هفته‌ گذشته، کمی سرعت گرفته است.

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان، شاخص وزارت بهداشت برای بار بیماری کووید۱۹ بوده و تا بعد از ظهر روز گذشته، شانزدهم آذر ماه، حدود ۱۱۰۰ بیمار در مجموع بیمارستان‌های آذربایجان شرقی، بستری هستند که از این تعداد ۲۸۱ نفر در بخش‌های ویژه بوده که ۱۳۳ نفر از آنها وابسته به دستگاه تهویه‌ مکانیکی هستند.

وی ادامه داد: آمار بستری روزانه در آبان ماه به بیش از ۳۰۰ نفر هم افزایش یافته بود، در آذر ماه به طور متوسط به ۱۵۰ الی ۱۷۰ نفر رسیده است؛ انتظار می‌رود اثرات محدودیت‌های اعمال شده در نیمه‌ آذر ماه را طی هفته‌ پایانی آذر ماه و نیمه‌ اول دی ماه ببینیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه هیچ دارو و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد، گفت: با این وجود، رفتار ویروس برای ما ثابت شده است، به طوریکه هر بار با تشدید محدودیت‌های اجتماعی، بار بیماری، تعداد بستری‌ها و مرگ و میرها به طور چشمگیری کاهش یافته است، اما هر بار که ساده انگاری و سهل انگاری کرده‌ایم، با افزایش موارد ورودی به بیمارستان‌ها و به تبع آن مرگ و میرها روبرو بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک بار در فروردین ماه، سپس در تیر ماه و پس از آن در آبان ماه با افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی مواجه بودیم که هر بار تعداد بیماران بستری نسبت به دفعات قبلی بیشتر بود؛ سفت و سخت بودن محدودیت‌ها سبب کاهش آمار بستری‌ها شد، هر چند اعمال محدودیت‌های مقطعی و کاهش آمار رضایت بخش است، اما برای تداوم کاهش آمار و کنترل بیماری محدودیت ها باید ادامه پیدا کند، اما اگر خوش بین باشیم، دوباره به شرایط قبلی باز می‌گردیم.

رجایی با بیان اینکه چیزی به نام ضریب اشغال تخت در مورد بیماران کرونایی نداریم، اظهار کرد: کل ظرفیت تخت‌های بیمارستان در آذربایجان شرقی بالغ بر ۷۰۰۰ تخت است. از اوایل اسفندماه سال گذشته تصمیم گرفتیم بخشی از این تخت‌ها را به بیماری کووید19 اختصاص دهیم، بیشترین تعداد بیمارن بستری کرونایی در فروردین ماه 770 نفر بود که در تیر ماه به 900 نفر و در آبان ماه به حدود 1500 نفر رسید، در مورد اختصاص تخت به بیماران کرونایی منعطف عمل می‌کنیم و با افزایش بار بیماری، از ظرفیت بخش‌های دیگر برای بستری بیماران کرونایی، استفاده می‌کنیم، یعنی همان کاری که در بیمارستان امام رضا (ع) انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز