خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد ؛

شمار مبتلایان ویروس کرونا ی همدان به ۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۵۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با شناسایی ۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۹ هزار و ۴۱۲ نفر و متوفیان با ثبت چهار مورد جدید به یک هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از همدان ،محمد طاهری روز دوشنبه در نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: به دنبال محدودیت های ایجاد شده، آمار بستری، ابتلا و فوت بیماران کرونایی این استان کاهش یافت و هم اینک شمار بیماران بستری به ۶۸۸ نفر رسیده است. 

او اظهار داشت: شروع محدودیت های کرونایی از آبان امسال بود اما شرایط سختگیرانه در ۲ هفته نخست آذر اعمال و موجب کاهش ورودی به بیمارستان شد.

او یادآوری کرد: تعداد فوتی ها در موج اول به چهار نفر، موج دوم هشت نفر و موج سوم به ۱۵ نفر در روز رسید اما هم اینک این آمار تک رقمی شده هر چند کاهش متوفیان نباید موجب غفلت شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طبق پیش بینی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرگ ناشی از کرونا در ایران باید ۱۲۰۰ نفر در روز باشد اما با تمهیدات ایجاد شده به ۲۹۰ نفر کاهش داشته هر چند مرگ یک نفر هم ناراحت کننده است.

این پزشک افزود: اجرای طرح شهید سردار سلیمانی آغاز شده است که امید می رود این طرح در تداوم روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا و ۲ رقمی شدن شمار فوتی ها تاثیر گذار باشد.

او تاکید کرد: رویکرد ویروس کرونا ناشناخته بوده و همانند آتش زیر خاکستر است بنابراین همچنان باید رعایت بهداشت فردی، حضور نیافتن در اجتماعات و زدن ماسک مورد توجه شود.

طاهری گفت: طبق آمارهای موجود، دورهمی ها عامل بیش از ۵۰ درصد ابتلا به کرونا در استان همدان است هر چند تمهیدات ایجاد شده به ویژه محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در کاهش دورهمی ها تاثیر گذار است.

او بیان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۷ مورد بوده که از این تعداد ۶۵ مورد در بخش عادی و ۱۹ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

طاهری افزود: در حال حاضر وضع جسمی ۴۳ بیمار وخیم بوده و لوله گذاری در ریه آنها صورت گرفته و این افراد که اغلب افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند جان خود را از دست می دهند.

به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ بیمار از بیمارستان های این استان ترخیص شدند و هم اینک شمار ترخیص ها از ورودی و بستری های جدید سبقت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز