خبرگزاری کار ایران

حقیقی خبرداد:

متوسط اشغال تخت‌ها ی بیمارستانی در هفته به ۷۳ مورد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۳۰

استاندار زنجان، به روند نزولی کرونا در استان اشاره کرد و گفت: متوسط اشتغال تخت ها در هفته به ۷۳ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ،فتح الله حقیقی، در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان درمحل استانداری زنجان، گفت:  بیماری کرونا در زنجان روند نزولی به خود گرفته است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه متوسط اشغال تخت از ۱۲۲ مورد در هفته به ۷۳ مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: در اوج بیماری ۷۱ درصد تست‌های سرپایی که انجام می‌شد، مثبت بود ولی این رقم در حال حاضر به ۳۹ درصد رسیده است.

او،  با اشاره به افزایش تعداد تست‌های سرپایی در زنجان ادامه داد:  تست های سرپایی از یک هزار تست به یک هزار و ۵۰۰ تست رسیده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از 10 درصد مردم تست گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در پیک دوم بیماری کرونا در زنجان، ۱۳۱ مورد بستری در هفته وجود داشت.

حقیقی با بیان اینکه طی هفته گذشته تعداد بستری های کرونا به ۴۶۸ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: ضروری است تست ها از یک هزار و ۵۰۰ مورد به دو هزار تست برسد و از۲۰ درصد مردم تست گرفته ‌شود.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه سرعت مرگ و میر نیز نسبت به پیک دوم پایین آمده است، افزود: تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

او، با اشاره به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم گفت: یک هزار قرنطینه و نقاهت‌گاه در استان فعال است که تاکنون یک هزار نفر دراین مکان‌ها مراقبت شدند.

حقیقی به وضعیت کرونا در شهرستان های تابعه اشاره کرد و گفت: در ابهر سرعت کاهشی کمی را شاهد هستیم؛ در خدابنده نیز سرعت کاهش بیماری خوب است و اگر وضعیت در طارم کنترل نشود، طی سه ماه آینده به یک مرکز خطرناک به لحاظ وضعیت شیوع کرونا برای استان تبدیل می‌شود.

به گفته استاندار زنجان، شهرستان ایجرود وضعیت خوبی دارد، در حفظ وضعیت ماه‌نشان و ایجرود باید اهتمام جدی داشت و ابهر، خرم‌دره و طارم نیازمند اقدامات جدی‌تر در حوزه بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز