خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

تهیه لیست مجرمان حرفه‌ای قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۱۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: لیست مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک باید توسط دستگاه‌های ذیربط در استان از جمله نیروی انتظامی، سپاه، اطلاعات بررسی و تهیه شود تا با کمک آن بتوانیم اقدامات پیشگیرانه و کنترلی را به انجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی در سومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان قزوین اظهار کرد: مجرم سابقه‌دار فردی است که بیش از یک فقره ارتکاب به جرم مهم کرده و این در حالی است که با تقسیم و دسته بندی جرایم مهم، دستگاه قضا نیز براساس این مساله کارها را به جلو می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مجرم حرفه‌ای، مجرمی است که بیش از سه فقره ارتکاب به جرم داشته، یادآور شد: مجرم خطرناک هم به فردی گفته می‌شود که با توجه به اقداماتی که در گذشته انجام داده احتمال ارتکاب جرم دوباره آن در آینده نیز وجود خواهد داشت.

 قدرتی اضافه کرد: ضابطان دستگاه‌های ذیربط گزارش مجرمان را با توجه به نوع جرمشان به دادگستری ارایه دهند تا دستگاه قضایی به این وسیله بتواند با سرعت و سهولت بیشتر در برابر آنها اقدام کند، موضوعی که باید در رنگ پرونده‌های مجرمان نیز رعایت لازم به عمل آید.

 به گفته وی، با انجام این کار ضابطان قضایی نسبت به آزادسازی با قرار وثیقه و حتی صدور رای قطعی و غیرقطعی نیز مطلع شده و می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در اسرع وقت ورود به موقع پیدا کرده تا اشد مجازات با این دسته از مجرمان صورت بگیرد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: شعب دادگستری در شهرستان‌ها مشخص شوند تا جلسه‌ای با قاضیان ویژه در این زمینه داشته باشیم و آنان را نسبت به این موضوع آگاه‌تر کرده و مجرمان نیز نتوانند به راحتی از دست قوه قضاییه رهایی یابند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در زمینه مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک باید ۷۲ ساعت قبل از مرخصی و آزادی آنان، سازمان زندان‌ها این موضوع را به ضابطان قضایی اطلاع دهد تا پیگیری و اقدامات نظارتی به بهترین شکل ممکن در برابر آنها صورت بگیرد.

قدرتی با اشاره به اینکه باید برای اشتغال این افراد هم به صورت فوق‌العاده رسیدگی شود تا آنان پس از آزادی  وارد بازار کار شوند، اضافه کرد: خانواده مجرمان از همان ابتدای ورود به زندان باید تحت مراقبت قرار گیرند تا در صورت نیاز تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک‌های دولتی قرار گیرند.

وی بیان کرد: تحقیقات در زمینه مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک را باید افسران متخصص و حرفه‌ای انجام دهند تا در زمان رسیدگی، کار با سرعت بیشتری به انجام برسد.

مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: تمامی اقدامات یاد شده در نهایت باید منجر به کاهش جمعیت مجرمان در جامعه شود و این افراد همچنین درس عبرتی برای دیگران شوند و در عین حال نیز همه اقدامات نظارتی، کنترلی و حمایتی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز