خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا بر اثر دورهمی‌های خانوادگی است/ خانواده‌ها امسال شب یلدا نگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۸۶

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: بیش از ۷۰ درصد فوتی های کرونایی شهرستان بر اثر دورهمی های خانوادگی بوده است که متاسفانه بیشتر پدر و مادر خانواده را از بین برده است.

مهدی عاقلتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: اگر چه تمامی سنین در معرض خطر مبتلا به کرونا  هستند ولی بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های کرونایی بردسکن بالای ۵۵ سال سن داشته اند که بیشتر از دورهمی‌های خانوادگی مبتلا و به خاطر مشکلات حاد تنفسی و ریوی به رغم تلاش کادر حوزه بهداشت و درمان جان خود را از دست داده اند.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا نیز قرار داریم و خانواده ها سنت هایی را در این شب برگزار می‌کنند و می‌طلبد امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شب یلدا را برگزار نکنند که احتمال این دارد وضعیت شهرستان مجددا قرمز شود. 

عاقلتر بیان کرد: طبق ارزیابی های انجام شده وزارت بهداشت ۵۰ درصد جمعیت هر منطقه در معرض ویروس کرونا قرار دارند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در شهرستان بردسکن ناشی از دورهمی های خانوادگی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در شهرستان بردسکن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت سرپایی و بستری تست کرونا گرفته شده است، گفت: از این تعداد تست هزار و ۸۰۰ نفر آنها قطعی به کرونا بوده است که ۸۰۰ نفر آنها در بخش‌های ویژه بیمارستان ولی عصر بردسکن بستری شده‌اند.

وی اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی شهرستان خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد آنها پس از دوره درمانی بهبود یافته اند ولی نباید فراموش کرد که این افراد ناقل هستند و ممکن است مجددا مبتلا به کرونا و یا افراد دیگر را گرفتار کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن افزود: خوشبختانه اجرای طرح مسجد سنگر سلامت توسط بسیج، طرح آمران سلامت توسط هلال احمر و طرح محدودیت های کرونایی باعث کاهش بیش از ۷۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شد ولی متاسفانه هر روز در بردسکن فوتی و مبتلا به کرونا داریم که می‌طلبد خانواده‌ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم همانگونه که با همکاری همه جانبه مردم و اصناف وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد در آینده نه چندان دور در ردیف شهرستان‌های سفید کشور و استان قرار بگیریم.

وی به خانواده ها هشدار داد از هرگونه دورهمی خانوادگی جدا پرهیز کنند چرا که بیشتر افراد مسن در خطر ابتلا به این ویروس هستند و برای اینکه پدر و مادر آنها گرفتار این ویروس نشوند از حضور در منازل‌شان خودداری و از طرق دیگر با آنها ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز