خبرگزاری کار ایران

دادستان طرقبه و شاندیز خبر داد:

مسئولان حادثه پیست ثامن الائمه مقصر شناخته شدند/موتورسواران پیست بیمه نبودند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۵۹

دادستان طرقبه و شاندیز گفت: طبق نظر هیئت کارشناسی، تخلف مسئولان در پرونده پیست ثامن الائمه (ع) مشخص است و رأی نهایی پرونده در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن محمد‌زاده دادستان شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به فوت نوجوان مشهدی در پیست موتورسواری ثامن الائمه (ع) گفت: در جریان تمرینات موتورسواری و در پی برخورد دو موتورسیکلت، یکی از آن‌ها از پیست منحرف می‌شود و ضمن خروج از پیست با یکی از تماشاگران برخورد می‌کند که او بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت صدمات فوت می‌کند.

او با اشاره به زوایای مختلف این پرونده افزود: مسئله نخست ورود این تماشاگر به همراه یکی از بستگان خود به محوطه پیست است که طبق بررسی‌های انجام شده هیچکدام از تماشاگران مجوزی برای ورود به پیست نداشتند. مسئله دوم، نظارت مسئولان پیست بر حضور افراد متفرقه است که مسئول انتظامات، فنی و مسئول پیست این وظیفه را داشتند که طبق بررسی‌های انجام شده از ورود افراد متفرقه جلوگیری نکرده و مسئولیت خود را به درستی انجام ندادند.

دادستان طرقبه و شاندیز ادامه داد: جنبه دیگر قضیه بحث دیه و رضایت اولیای دم است که ظاهراً آنها رضایت خود را اعلام کردند و قرار شده تا دیه را دریافت کنند. البته این پرونده، دو جنبه خصوصی و عمومی دارد که حتی با رضایت اولیای دم، جنبه عمومی جرم باقی می‌ماند که دستگاه قضا با جدیت و با تمام توان آن را پیگیری می‌کند، لذا پرونده در شعبه بازپرسی در حال بررسی است.

محمدزاده بیان کرد: فضای شهری جای مناسبی برای موتورسواری و این قبیل ورزش‌ها نیست بنابراین تعطیلی مجموعه‌های ورزشی در دستور کار نیست و فعالیت این مجموعه‌ها منافاتی با مؤاخذه مسئولان خاطی ندارد.

او تصریح کرد: بعد دیگر مسئله این است که حاکمیت باید موجبات تفریح و اوقات فراغت و تخلیه هیجانات جوانان را فراهم کند و از آنجایی که فضای شهری جای مناسبی برای موتورسواری و این قبیل ورزش‌ها نیست بنابراین تعطیلی مجموعه‌های ورزشی در دستور کار نیست و فعالیت این مجموعه‌ها منافاتی با مؤاخذه مسئولان خاطی ندارد.

او با بیان اینکه طبق بند ۲ و ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی حفظ حقوق جامعه و عامه مردم باید با قوت پیگیری شود، افزود: در چارچوب قانون، پیگیر جنبه عمومی جرم هستیم. در جنبه خصوصی پرونده ظاهر امر این است که خانواده متوفی و مسئولین پیست باهم گفت و گویی داشته‌اند و نتیجه آن پرداخت دیه در قبال عدم پیگیری پرونده از سوی اولیای دم است. مسئله دیگر این است که مسئولین پیست اعلام کرده‌اند که پیست بیمه مسئولیت مدنی دارد اما نکته مهم این است که خود موتورسواران بیمه نبوده‌اند، چون هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ورود به این کار پرخطر و پرریسک  بیمه ورزشکاران نمی‌شود.

دادستان طرقبه و شاندیز  ادامه داد : همچنین مسئله دیگری که اهمیت دارد این است که پول دیه بعید است از بیمه مسئولیت مدنی گرفته شود، چون برای مبلغ آن بیمه درخواست بسیاری از اسناد و مدارک می‌کند و این در شرایطی است که این اتفاق نیفتاده است و احتمال دارد خود مسئولین پیست مبلغ دیه را به نحوی پرداخت کنند تا نیازی به ورود دستگاه قضا به جنبه خصوصی پرونده نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز