خبرگزاری کار ایران

رنجکش تأکید کرد:

ضرورت شناسایی مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بار و محموله‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۳۴

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان تأکید کرد: مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بار و محموله‌های ترانزیتی باید شناسایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه بررسی مشکلات و تسهیل راهکارهای صادراتی کامیون‌های ترانزیتی خارجی که طی روزهای گذشته در آستارا صف طویلی ایجاد شده بود، اظهار کرد: آستارا یک نقطه قوت و یکی از پایگاه‌های مهم صادراتی ایران است.

وی گفت: همه مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بار و محموله‌های ترانزیتی باید شناسایی و حل برخی از مشکلات لزومی ندارد به مرکز استان کشیده شود و مستلزم حل مشکلات در داخل شهرستان است.

رنجکش با بیان اینکه صف‌های طولانی در پایانه مرزی آستارا که نشان دهنده کندی رویه برخی از دستگاه‌های اقتصادی است قطعاً قابل شناسایی و رفع است، افزود: تیم اقتصادی استان ضمن همراهی و هماهنگی با یکدیگر می‌توانند هرچه سریع‌تر مسائل را در داخل استان رفع و در صورتی که نیاز باشد به مرکز ارجاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه آستارا در بخش زمینی، ریلی و دریایی از شهرستان‌های مطرح کشور به لحاظ داشتن حمل و نقل ترکیبی صادرات و واردات است اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های با اهمیت در حوزه ترانزیت کالا به‌شمار می‌رود لذا به دلیل اینکه گیلان با همسایگان شمالی خود در دریای کاسپین روابط تجاری بسیار خوبی دارد و بخشی از ترانزیت و تجارت کشور از همین استان می‌گذرد لذا تجهیز امکانات گمرکی در پایانه‌های مرزی برای این استان ضروری است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری های بزرگی در آستار در حال انجام است، ادامه داد: کشور آذربایجان باید با قراردادی که با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه تکمیل راه‌آهن و بارانداز دارد به توافق‌نامه و قرارداد خود عمل کند.

تلاش برای رفع مشکلات پایانه مرزی آستارا

در ادامه این جلسه محمد مهران، رئیس گروه نظارت گمرکات گیلان و مشاور ناظر گمرکات گیلان با اشاره به تعداد کامیون‌های ورودی و خروجی در ۱۵ آبان ماه، گفت: در این تاریخ تعداد کامیون‌های خروجی صادراتی ۱۷۰ کامیون و تعداد کامیون‌های ورودی وارداتی به کشور ۱۴۳ کامیون و تعداد کامیون‌های ورودی ترانزیتی به کشور ۱۱۵ کامیون و تعدادکامیون‌های در داخل شهر آستارا ۱۶۰ کامیون بوده است.

وی افزود: با توجه به صورت جلسه‌ای که بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری و تاکیدات اتاق بازرگانی گیلان برای حمایت از حوزه صادرات و بازرگانی و تجارت صورت گرفت امیدواریم در روزهای آتی بخشی از مشکلات که ساختاری و سیستمی است مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز