خبرگزاری کار ایران

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد:

زرد بودن وضعیت کرونایی شهرستان بلای جان دنا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۳۰

نشست قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان دنا با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت در محل فرمانداری این شهرستان با حضور اعضای این قرارگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با گرامیداشت روز دانشجو و پاسداشت شهدای رسانه، شعار طرح" حاج قاسم سلیمانی" در ایام کرونایی را "هر خانه یک پایگاه سلامت" عنوان و اظهارداشت: زرد بودن وضعیت شهرستان بلای جان دنا شد که این موضوع را در ویدئوکنفرانس با استاندار بیان کردیم، چرا که وقتی مرکز استان قرمز باشد طبیعی است که مهاجرت بیشتری با امنیت خاطر به دنا صورت می گیرد.

 عبدالمجید پناهی با انتقاد از دستگاه هایی که در جلسه قرارگاه حاج قاسم حضور ندارند، خاطرنشان کرد:‌ از لحاظ تعداد فوتی و ابتلا در استان بهترین وضعیت را داریم، ولی این موضوع راضی کننده نیست و البته در شهر پاتاوه پس از بازدیدهای میدانی، اکنون مشاهده می کنیم که صنوف به خوبی رعایت کرده اند و آمار فوتی نیز  پایین آمده است.

او گفت: تغییر سبک زندگی در شهرستان دنا بخصوص در تجمعات عروسی ها و‌ مراسمات عزاداری اتفاق افتاده است، که جای تقدیر از همه دستگاه های دخیل در این موضوع دارد.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: با فاصله 2 ماه پیش از بقیه شهرستان های استان بصورت عملی با خاطیان و افرادی که سلامت مردم را با ماسک نزدن و اجزای مراسمات بخطر انداخته اند برخورد کردیم.

پناهی با بیان اینکه هدف اول طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پیشگری و هدف دوم نظارت است، یادآورشد: کم کاری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و همه دستگاه ها باید به نحوی یار و مددکار شبکه بهداشت دنا باشند.

او گفت: آمار بسیجیان عضو پایگاه‌های سلامت ستودنی بوده و هم اکنون 37 تیم در این طرح ساماندهی شده اند و دهیاران باید پای کار بیایند  و ما سه دهیار برتر و  سه تیم برتر را در این ارتباط مورد تشویق قرار می دهیم.

فرماندار دنا از برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت شهرستان برای اولین بار در فضای مجاز ی نیز خبرداد و اظهارداشت:‌ اگر مشاهده شد فردی اسامی مبتلایان را در فضای مجازی انتشار می دهد به مراجع قضایی معرفی و بازداشت خواهد شد همانگونه که دادستان پای کار ما این را در عمل ثابت کرده است.

پناهی افزود: طی یک ماه آینده به صورت مستمر این نشست قرارگاه طرح شهید سلیمانی برگزار می شود و به صورت ماهانه پایش و مورد بررسی قرار می گیرد که تاثیرگذاری آن را ببینیم.

او از پیشگامی شهرستان دنا در 2 بحران آتش سوزی و ویروس کرونا طی شش ماهه گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد:‌ شرایط خوبی اکنون در استان داریم و باید در حفظ و بهبودی آن تلاش کنیم.

افزایش ظرفیت تست در شهرستان از ۱۵ تست به ۳۵ تست در روز

ظفر پریسای رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا هم در این نشست گفت: در آبان ماه امسال در این شهرستان، ۷۱ درصد تست ها مثبت بودند ولی الان نسبت به قبل خیلی کم شده است،

او افزود:‌ ظرفیت تست در شهرستان از ۱۵ تست به ۳۵ تست در روز رسیده و شاخص نمونه گیری در شهرستان هفت دهم درصد است و البته خیلی از روستاها روند رو به بهبودی دارند و آمار کم شده ولی در شهر سی سخت مرکز شهرستان، آمار مبتلایان در حال افزایش هستند که زنگ هشداری برای شهروندان است.

پریسای تاکیدکرد: با توجه به اینکه شهرستان دنا از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است می طلبد همه مردم و مسئولان دست به دست هم دهند، مراسمات را برگزار نکنند، دورهمی ها را کم کنند، به جشن ها نروند، دید و بازدیدها را تعطیل کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند تا وضعیت شهرستان از این بدتر نشود و شهرستانی با وضعیت سفید شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز