خبرگزاری کار ایران

اختصاص بیش از ٨٠ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان نیشابوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۱۴

رئیس جهادکشاورزی نیشابور از اختصاص بیش از ٨٠ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت و بیمه اجباری دام و مکانیزاسیون در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در جلسه وبیناری هماهنگی روسای بانک کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها طی گزارشی گفت: با سهمیه بیش از ٨٠ میلیارد ریال تسهیلات که سطحی بالغ بر یک هزار و ٩۵٠ هکتار کشت گندم آبی و دیم، جو آبی، کلزا و چغندر پاییزه را شامل می شود، در قالب کشاورز کارت جهت تسهیل و کمک به امر خرید نهاده های کشاورزی برای بهره برداران که با سود مشارکت مدنی ١٢ درصد در سال آینده و بعد از برداشت محصول قابل برگشت به بانک عامل می باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تشکل‌ها بعنوان راهکاری برای توسعه صنعت بیمه محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مطلوب تر به کشاورزان است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه وبیناری گفت: بیش از یک‌سال است که بیمه اجباری دام اجرا می شود و این قانون با حداقل ۵۰ درصد بار مالی برای دولت مصوب شده است.

محمودرضا فرزانه با بیان اینکه طرح هویت بخشی دام سبک و سنگین به موازات بیمه دام در حال انجام است افزود: کد ١۵ رقمی صادره از مرکز اصلاح نژاد دام باید الزاما بر روی گوش دام نصب شود و موضوع بیمه و هویت بخشی دام بطوری برنامه ریزی شده است که در جهت کاهش هزینه های دامدار باشد و برای دریافت خدمات دولتی اول باید دام هویت گذاری شده و بعد بیمه آن انجام شود.

وی اعلام کرد: در خصوص بیمه دام در سال جاری بر اساس تعداد رأس دام ۵۴٧ درصد رشد را داشته ایم که با اختلاف از استان لرستان در رتبه اول کشوری قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز