خبرگزاری کار ایران

صدور ۱۹ هزار برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۶۴۲

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور 19 هزار و 566 برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در هشت ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، تیمور باقری اظهار داشت: از مجموع 24 هزار و 220 مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان 19 هزار و 566 وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و 654 وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.
 
او افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست، سه مرکز معاینه فنی در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.
 
باقری خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز