خبرگزاری کار ایران

رئیس پایگاه انتقال خون گناباد مطرح کرد:

کاهش آمار مراجعات اهدای خون به دلیل شیوع کرونا در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۳۳

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان گناباد از کاهش آمار مراجعات اهدای خون به دلیل ترس از ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

مجتبی تجلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: با شیوع همه ‌گیری ویروس کرونا به دلایل مختلف و از جمله نگرانی مردم از خطر آلودگی به ویروس طی پروسه اهدای خون، با کاهش مراجعه روبرو بودیم و هستیم .

وی ادامه داد: هر چند اطلاع ‌رسانی مداوم در مورد بی‌خطر بودن امر مقدس اهدای خون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه انتقال خون موجب عبور از بحران روزهای اول همه ‌گیری شد اما همچنان با این آسیب مواجه‌ایم.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان گناباد افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و حتی با وجود اپیدمی کرونا همچنان نیاز به این ماده حیاتی باقی است و بیماران در مراکز درمانی چشم ‌انتظار حضور داوطلبان اهدای خون هستند‌.

تجلی تصریح کرد : اشاعه فرهنگ اهدای خون وظیفه همگانی است و انتظار است که اصحاب رسانه و آحاد مردم در این امر مسئولانه ما را همراهی کنند. 

وی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۳۰۳۰ نفر به پایگاه انتقال خون گناباد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۳۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند. سهم بانوان در این نیکوکاری اندکی کمتر از ده درصد است و با توجه به نقش حیاتی مادران و بانوان گرامی در توسعه فرهنگ اهدای خون در خانواده‌ها انتظار همکاری و همراهی بیشتری از این عزیزان می‌رود، ضمن‌اینکه یکی از اهداف سازمان انتقال خون جلب مشارکت بیشتر بانوان در اهدای خون است. 

وی افزود : امید داریم که هر فردی از جامعه به عنوان روابط عمومی پایگاه دیگران را در مورد این امر آگاه و تشویق کنند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان گناباد گفت : شرایط کلی اهدای خون سن بالای ۱۸ سال و وزن بالای ۵۰ کیلو و داشتن شرایط جسمی و روحی مناسب است که در حین معاینه و مصاحبه بر‌آورد و بررسی می‌شود و افراد با سن بالای ۶۰ سال از اهدای خون معاف می‌شوند مگر اینکه قبل از رسیدن به ۶۰ سالگی به طور مستمر دست‌کم سالی دوبار مبادرت به اهدا کرده باشند که در این صورت شرط سنی تا ۶۵ سال تمدید می‌شود.

وی در پایان از همراهی همشهریان گنابادی، میهمانان و مردم شریف بجستان که همواره همراه پایگاه انتقال خون گناباد بوده و از اهدای خون غافل نشده اند قدردانی کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز