خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ایجاد دفاتر پیشخوان صنایع با هدف همگرایی مجموعه‌های صنعتی و خدماتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۰۷

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران از ایجاد دفاتر پیشخوان صنایع با هدف همگرایی مجموعه های صنعتی و خدماتی در کشور خبر داد.

سید احسان مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد، پایین آمدن هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت واحد‌های صنعتی، ایجاد شو‌روم فعال و پویا برای صنایع، تجمیع خدمات و انسجام فعالیت‌ها را از محاسن تشکیل دفاتر پیشخوان صنایع دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش در سطح ملی با رویکرد هم‌افزایی بین جوانان و پیشکسوتان عرصه صنعت، همگرایی و هم‌افزایی مجموعه‌های صنعتی و خدماتی، حضور در بازارهای داخلی و بین‌المللی، دستیابی به کیفیت مطلوب در سطح استانداردهای ملی و جهانی به‌منظور کسب حداکثری رضایت و خلق ارزش برای مشتریان، اعضاء و عموم مصرف‌کنندگان و تحقق رضایت‌مندی، از جمله رسالت‌هایی است که برای دفاتر پیشخوان صنایع در نظر گرفته شده است. 

وی در خصوص اهداف دفاتر پیشخوان صنایع  گفت: هدف از تشکیل دفاتر پیشخوان، جلوگیری از موازی‌کاری، ارتقای خدمات به اعضا و راهنمایی اصولی و منطقی متقاضیان، تخصصی شدن امور محوله، تجمیع خدمات و انسجام فعالیت‌ها، نظارت و رصد عملکرد نهادهای صنعتی‌محور کشور، کمک به راه‌اندازی صنایع و احیای صنایعِ در‌حال رکود است. 

سخنگوی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در توضیح واحد‌های زیر‌مجموعه دفاتر پیشخوان گفت: دفتر پیشخوان صنایع کشور، با توجه به گستردگی و اهمیت خاصی که دارد، دارای واحدها و بخش‌های مختلفی است که مجموعاً می‌تواند موتور محرکه و پیشران صنعتی کشور باشد که مهم‌ترین این بخش‌ها واحد ابر‌صنایع ایران، واحد صنایع جوان و نو‌پا، واحد صنایع و کسب‌وکار‌های نوین و پیشرفته، واحد صنایع پویا و واحد ارجاع است. 

وی افزود: دفاتر پیشخوان نسبت به این صنایع با توجه به نوع فعالیتشان خدماتی را ارائه می‌کنند. این خدمات بر اساس هم‌افزایی صورت گرفته بین نهادهای صنعتی کشور که در دفتر پیشخوان دارای نماینده هستند صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص سایر خدمات اختصاصی دفاتر پیشخوان صنایع گفت: دفاتر پیشخوان علاوه بر این که متقاضیان را به‌صورت تخصصی به نهادهای صنعتی اعم از خصوصی و دولتی ارجاع می‌دهند، خدماتی از جمله مشاوره جهت راه‌اندازی واحدهای صنعتی، انجام امور مربوط به خدمات زیرساختی، کمک به دریافت تسهیلات در زمینه امور صنعتی، برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولین و یا اعضای دفتر، کمک به اشتغال متقاضیان کار در واحدهای صنعتی عضو را ارائه خواهند‌داد. 

مصطفوی با اشاره به اینکه از جمله زیر ساخت‌های دفاتر پیشخوان، ایجاد داشبورد تعاملی یکپارچه است که طراحی اولیه آن انجام شده است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع، تسهیلگری با توجه به موانع آن واحد صنعتی و یا خدماتی، کاریابی و اشتغال‌زایی، بانک تجربه، چهره‌های ماندگار صنعت، مشاوره و آموزش، موزه صنایع ایران، تسهیل ارتباطات موردنیاز، انجام تبلیغات در رسانه‌های ملی و بین‌المللی نیز از  جمله خدماتی است که این دفاتر بر عهده دارند. 

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران اظهار کرد: اگر چه بیماری کرونا، حسرت ها و دردهایی دارد اما دارای درس ها و عبرت‌هایی نیز هست. از جمله درس‌های این بیماری، توجه بیش از  پیش به اقتصاد و کسب‌وکارهای دیجیتال است. 

وی افزود: توجه به مشتری‌های مجازی، وب و بسترهای دیجیتال از ملزومات صنایع در شرایط حال و آینده است. این روزها باید مشتری را به جای کوچه پس کوچه‌ها، از وب‌سایت‌ها و صفحات اینترنتی بیابیم. با توجه به این مساله، وجود دیجی‌کلینک‌ها به عنوان پیشنهاد ارزشمند خانه مورد توجه است. دیجی‌کلینیک درواقع پایگاهی برای کمک به کسب‌و‌کارهایی است که می‌خواهند از عصر دیجیتال و رشد سریع در این حوزه عقب نمانند و شرایط کسب و کار خودشان را در این فضا ارتقا داده و بهبود بخشند. 

وی اظهار کرد: درواقع همان‌طور که بیماری کرونا، نیازمند واکسنی برای درمان است، صنایع ما هم نیازمند درمان هستند، واکصن(واکاوی صنعت) ، برنامه‌ای به منظور واکاوی، کشف و درمان بیماری صنایع کشور است که از بخش های مهم دیجی‌کلینک صنایع است. 

معاون طرح و برنامه خانه جوانان ادامه داد: در مراسم چهاردهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان، از طرح‌های دفاتر پیشخوان صنایع کشور، داشبورد تعاملی صنایع ایران  و دیجی‌کلینیک صنایع کشور رونمایی خواهد شد. 

مصطفوی افزود: از جمله پیشنهاد‌هایی که برای چهاردهمین جشنواره خانه در دست بررسی داریم، تجلیل و قدردانی از کارآفرینان و صنعتگرانی است که در شرایط کرونا توانستند با تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد وب‌سایت‌ها و شرایط دیجیتالی مطلوب، این بحران کرونا را به نحو احسن مدیریت کنند، قطعا احصاء و بررسی تجارب ارزنده در این حوزه می تواند برای دیگر واحد‌ها نیز راه‌گشا باشد. 

سخنگوی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در پایان گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان کشور، خانه امید حال و آینده‌سازان کشورمان و اولین و چه بسا آخرین سنگر امید‌بخش این عزیزان بوده و دست حمایت نهاد‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها را جهت نیل به اهداف متعالی به گرمی پذیرا است. قطعا با معجزه با‌هم بودن می‌توانیم افتخارات خیره‌کننده‌ای را با پشتوانه علم و عمل جوانان به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز