خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی همدان:

۹۲۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان همدان برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۶۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۹۲۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع این استان برداشت شده که ۵۰۰ هزار تن از آن در انبارهای همدان ذخیره شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد شهرام پرورش در جمع خبرنگاران افزود: این میزان سیب‌زمینی در ۲۱ هزار هکتار از مزارع استان همدان تولید شده که ۴۲۰ هزار تن آن سیب‌زمینی تابستانه بوده است.

وی ادامه داد: استان همدان دارای رتبه نخست تولید محصول سیب زمینی در کشور است و سالانه بین ۲۱ تا ۲۶ هزار هکتار سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی استان کشت می‌شود که این امر موجب شده تا همدان به عنوان قطب اصلی تولید سیب‌زمینی کشور محسوب شود.

پرورش با بیان اینکه ارقام مورد استفاده در کشت سیب زمینی آگریا، مارفونا، سانته، ساتینا و بامبا است، افزود: حوزه جغرافیایی تولید سیب‌زمینی در استان همدان وسیع است و از شمال استان همدان یعنی شهرستان رزن تا جنوب این استان یعنی شهرستان نهاوند را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود و با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: بخش کشاورزی این استان ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی را دارد.

پرورش افزود: همچنین بخش کشاورزی همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است، یادآور شد: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید کرد و گفت: همدان دارای تولید سالانه در حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز