خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان اردبیل خبر می‌دهد:

ایجاد ۳ طرح گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در ایردموسی/ نبود زیرساخت‌های شهری؛ دغدغه‌ اصلی مردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۰۳۲

شهردار ایردموسی در استان اردبیل گفت: با مشارکت بخش خصوصی 3 طرح گردشگری به مساحت 12 هزار مترمربع در این شهر طراحی شده است.

مهدی ارجمندی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت شهر جدید ایردموسی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایردموسی در 21 بهمن ماه سال 96 با دستور وزیر کشور به شهر تبدیل شد لذا نبود زیرساخت های شهری جزو دغدغه های مردم و شهرداری و شورای شهر ایردموسی است.

او افزود: نبود ماشین آلات مورد نیاز برای شهرداری و وضعیت نابسامان معابر جزو اقدامات اولیه ای بود که از سوی شهرداری ایردموسی مورد پیگیری قرار گرفت.

ایجاد ۳ طرح گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در ایردموسی/ نبود زیرساخت‌های شهری؛ دغدغه‌ اصلی مردم

شهردار ایردموسی تصریح کرد: در راستای توسعه شهر، طرح هادی بازبینی شد و رویکردی جدید به منظور جذب گردشگر و فراهم کردن شرایط آن در منطقه نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

ارجمندی در خصوص وضعیت آسفالت ایردموسی نیز بیان کرد: قبل از تبدیل ایردموسی به شهر، جمعا 7 هزار متر مربع آسفالت داشتیم که بر این میزان در حال حاضر 8 هزار متر مربع نیز اضافه شده و به طول 2 هزار متر نیز عملیات جوب کشی انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ماشین آتش‌نشانی نیز در این شهر وجود نداشت در حوادث اخیری که رخ داده بود صدمات و خسارات زیادی به اموال شهروندان وارد شده بود که با پیگیری های لازم طی روز گذشته ماشین آتش‌نشانی نیز به ناوگان خدماتی شهرداری اضافه شد.

ارجمندی شهر ایردموسی را پایه توسعه گردشگری منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهر پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر برای استفاده عموم دارد می‌توان از ظرفیت شهر سرعین برای جذب گردشگران به این شهر استفاده کرد که این امر باعث ارتقای سطح درآمدی شهروندان نیز خواهد شد.

ایجاد ۳ طرح گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در ایردموسی/ نبود زیرساخت‌های شهری؛ دغدغه‌ اصلی مردم

شهردار ایرموسی اذعان کرد: با مشارکت بخش خصوصی 3 طرح گردشگری به مساحت 12 هزار مترمربع طراحی شده و موافقت اولیه این طرح نیز از میراث فرهنگی اخذ شده که در آینده ای نزدیک مقدمات احداث و ایجاد آن آغاز خواهد شد.

او با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در این شهر بیان کرد: انتظار داریم در شهرهایی مثل ایردموسی که دارای جمعیت بالایی هستند پزشکان با سابقه و متخصص از سوی دانشگاه علوم پزشکی به این شهر اعزام شوند و از اعزام پزشکان در قالب طرح ها و دوره ها خودداری شود چرا که در هر دوره جایگزینی پزشکان، این شهر به مدت 20 روز بدون پزشک می ماند.

شهردار ایردموسی با بیان اینکه تعداد 11 روستا از توابع این شهر خدمات خود را از ایردموسی دریافت می‌کنند گفت: از همین رو خواستاریم ارتقای سطح سلامتی ایردموسی و توابع آن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

عباس راثی سخنگوی شورای شهر ایردموسی نیز در ادامه این گفت وگو به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری نبود ساختمان بود که با مشارکت اهالی زمینی به مساحت یکهزار مترمربع در مکانی مناسب به شهرداری اعطا شد.

او با گلایه از عدم رسیدگی مسئولان ذیربط به جاده ارجستان، اذعان کرد: در طول 15 ماه اخیر بالغ بر 40 مورد تصادف منجر به جرح و فوت در این جاده مهم رخ داده که با برآوردهای انجام شده تعریض این جاده مهم نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار است.

سخنگوی شورای شهر ایردموسی گفت: متاسفانه به دلیل عدم پیگیری در سنوات گذشته، جاده ایردموسی به عنوان جاده روستایی ثبت شده لذا در این راستا نیز اقداماتی انجام شد و این جاده از روستایی به جاده فرعی تغییر عنوان داد که امیدواریم این امر باعث توجه مسئولان ذیربط جهت رسیدگی به این جاده قرار گیرد.

راثی در پایان یادآور شد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا اقداماتی نظیر گندزدایی، ضدعفونی معابر و مراکز پر تردد و نظایر آن به صورت مستمر انجام شده و همچنین ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز