خبرگزاری کار ایران

در دیدار آقایی و کرمی مطرح شد؛

استقبال از جایگزینی مجازات محکومین جرائم غیرعمد به خرید کتاب و اقدامات فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۶۳

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌استان گیلان از پیشنهاد جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها که توسط اداره کل کتابخانه‌های‌عمومی استان گیلان برای نخستین بار در کشور مطرح شد، استقبال کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به پریسا کرمی، مدیرکل این مجموعه در خصوص اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها بحث و تبادل نظر کرد.

معاون دادگستری کل استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه فکر و اندیشه‌بشری بوسیله قلم راه خود را پیموده و دانایی را به دیگر انسانها هدیه کرد از نقش ارزشمند دست اندرکاران حوزه فرهنگ خصوصا کتاب و کتابخوانی در جامعه سخن گفت.

احمد آقایی همچنین با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران و دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان، فعالیت در این حوزه را به جهاد فرهنگی تشبیه و مهمترین وظیفه این قشر را مبارزه با جهل و نادانی که پایه و اساس تمام آفت های اجتماعی است عنوان کرد.

آقایی استمرار فعالیت های فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی بخصوص در بین کودکان، نوجوانان و جوانان را بسیار مهم و دارای تاثیرات مطلوب در جامعه عنوان و از حمایت سازمان قضایی از برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی خبرداد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان در ادامه به پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها نیز اشاره و ضمن استقبال از این ایده خلاقانه از آماده سازی زیرساخت های و بسترهای قانونی آن در روزهای آتی سخن گفت.

کرمی: برگزاری دوره های مختلف آموزشی در کتابخانه های عمومی استان گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان از اقدامات و فعالیت های مجموعه کتابخانه ها این حمایت ها را مایه امیدواری و دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب استان دانست.

پریسا کرمی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مجموعه در حوزه های اجتماعی از برگزاری دوره های آموزشی متنوع با موضوع کودکان کار و خیابانی، سواد رسانه، سواد مالی، مهارت های مطالعه، فرزند پروری و آسیب های اجتماعی در کتابخانه ها به عنوان یکی از برنامه های مهم یاد کرد.

کرمی در پایان اجرای طرح جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه را دارای برکات و فوائد فراوان برای جامعه، افراد محکوم شده بواسطه جرائم غیر عمد و در نهایت جامعه عنوان کرد و موافقت سازمان قضایی استان با این طرح را اقدامی قابل تقدیر دانست.

گفتنی است طرح ابتکاری جایگزینی مجازات حبس محکومین جرائم غیرعمد با خرید کتاب و یا اقدامات فرهنگی در کتابخانه ها چندی پیش و برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان مطرح و با استقبال سازمان قضایی استان گیلان مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز