خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

خرید توافقی بادمجان توسط تعاونی روستایی هرمزگان آغازشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۵۱

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در استان خرید بادمجان را به روش توافقی شروع کردیم و تاکنون حدود 100تن خریداری و به سایر استان ها ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مزارع بادمجان اراضی میناب، از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی بادمجان خبر داد و افزود: مشکلات بادمجان کاران سبب شد به اتفاق همکاران به مراکز برداشت محصول بادمجان در شهرستان‌های میناب، بندرعباس و رودان سفر کنیم و از نزدیک نظاره‌گر وضعیت برداشت این محصول باشیم.

او به توافق بین کشاورز و تشکل برای خرید بادمجان اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح، توافقی بین طرفین باید انجام شود، قیمت تمام شده و سپس هزینه انجام شده برآورد می‌شود و درصدی هم سود برای کشاورز در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه درحال حاضر بادمجان دلمه ای 500 و بادمجان قلمی 800 تومان در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود، بیان کرد: در همین راستا باید منابع و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاون روستایی قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی بادمجان را از کشاورزان ادامه دهند.

اسدپور افزود: کشاورزان به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان بادمجان موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون‌روستایی جهت خرید اقدام کنند.

در ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان بادمجان کشت شده و برداشت این محصول نیز از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز