خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل صنایع دستی استان:

۴۲ کارگاه صنایع‌دستی در قزوین موفق به کسب گواهی کیفیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۴۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: با ساماندهی و درجه‌بندی واحدهای تولیدی صنایع‌دستی در یکسال گذشته ۴۲ واحد تولیدی فعال در زمینه صنایع دستی توانسته اند گواهی کیفیت کسب کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: به منظور ارزیابی کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و با هدف افزایش کیفیت استانداردهای کارگاهی مطابق با شاخص‌های تولید، پروژه ساماندهی و درجه‌بندی واحدهای تولیدی با نظارت اداره کل آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد که پس از بررسی گزارش‌ها، از مجموع ۵۰ کارگاه تعداد ۴۲ واحد موفق به دریافت گواهی کیفیت کارگاهی شدند.

معاون اداره کل صنایع دستی استان بیان کرد: در این ارزیابی واحدهای تولیدی واجد شرایط بر اساس معیارهایی چون اعتبارات ملی و بین‌المللی تولیدکننده، استانداردهای کارگاهی، نور، ارگونومی، بهداشت و ایمنی کارگاه، کیفیت محصول، توجه به اصالت طرح و نقش، استفاده  از مواد اولیه طبیعی و بسته‌بندی در عرضه محصول، میزان فروش و برند تجاری، دارا بودن اعتبار مجوز تولید و عدم استقرار در بناهای تحت تملک میراث‌فرهنگی مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت پس از اعلام نتایج از سوی اداره کل آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور موفق به اخذ میانگین لازم برای دریافت گواهی کیفیت محصولات شدند.

وی اضافه کرد: همچنین فعال بودن کارگاه و دارا بودن اعتبار مجوز تولیدی، کیفیت، تولید انبوه، سفارش‌پذیری بالا و عرضه محصول با قیمت مناسب از مهمترین شرایط دریافت گواهی کیفیت کارگاهی به شمار می‌رود و کارگاه‌هایی که موفق به دریافت این گواهی‌نامه می‌شوند در اولویت برنامه حمایتی معاونت صنایع‌دستی استان برای ارائه تسهیلات و معرفی به بازارهای فروش قرار می‌گیرند.

حصاری یادآور شد: کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال در سطح استان  قزوین در سال ۹۶ موفق به دریافت تعداد ۲۸ گواهی و در سال ۹۷ نیز موفق به دریافت ۱۵ گواهی کیفیت شده‌اند.

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز