خبرگزاری کار ایران

با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل صورت گرفت؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث‌فرهنگی، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۱۸

اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، دفتر نمایندگی ولی فقیه و مرکز خدمات حوزه علمیه استان در زمینه توسعه خدمات گردشگری تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان روز شنبه 15 آذر ماه 1399 در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه زمینه‌ساز بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر است.»

 سید محمد شاهچراغی به امضا رسیدن این تفاهم‌نامه را اقدام جدیدی عنوان و ابراز امیدواری کرد: آثار و برکات این کار خداپسندانه و مردم پسند در جامعه تجلی پیدا کند.

امام جمعه سمنان با اشاره به تعدد آثار تاریخی در استان، گفت: مرمت این آثار و فعالیت در حوزه گردشگری نیاز به تخصیص اعتبار بالایی دارد.

وی با قدردانی از توجه ویژه مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اختصاص اعتبار مناسب برای مرمت آثار تاریخی در استان، بیان کرد: با فعالیت در حوزه‎های میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی می‌توان کارهای فرهنگی و اقتصادی خوبی انجام داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه در استان می‌تواند به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود، گفت: در سال جهش تولید و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی، ترویج و تولید صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

مهدی جمال یکی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه را آموزش صنایع‌دستی به طلاب و خانواده طلاب عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، ائمه جماعت و روحانیون این حوزه به عنوان سفیران میراث‌فرهنگی استان معرفی می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه ترویج صنایع‌دستی، رشد گردشگری و مرمت آثار تاریخی به تنهایی و توسط این اداره کل امکان پذیر نیست، گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی و توان این اداره کل تا کنون اقدامات قابل توجهی انجام شده است که می‌توان به توزیع عادلانه اعتبارات در سراسر استان، مرمت آثار تاریخی، آغاز ساخت موزه سمنان پس از دو دهه توقف، ترویج صنایع‌دستی، آموزش گردشگری و حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان متوقف نشده و فعال است، بیان کرد: گردشگری می‌تواند جایگزین نفت باشد و اقتصاد کشور و استان را متحول کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان نیز در این مراسم هدف از انعقاد این تفاهمنامه را توانمندسازی طلاب و خانواده طلاب و انجام امور در منزل با بهره‌گیری از آموزش صنایع‌دستی، نمایش و فروش محصولات طلاب در نمایشگاه‌ها، استفاده از طلاب مسلط به زبان عربی برای راهنمایی گردشگران عرب زبان و... عنوان کرد.

حسینعلی قدرتی ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده بیش از ۵۰ درصد خانواده طلاب در خانه به تولید صنایع دستی اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز