خبرگزاری کار ایران

طرح مکمل ویتامین دی در مدارس قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۷۱

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح آهن یاری و مکمل ویتامین دی برای تمامی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم استان قزوین در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا طاهرخانی اظهار کرد: تامین سلامت دانش آموزان در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد و در این راستا طرح آهن یاری به منظور حفظ سلامت، پیشگیری از کم خونی و فقر آهن دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

 رئیس سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: طرح مکمل آهن یاری به مدت ۱۶ هفته در قزوین اجرا می‌شود و هرهفته یک قرص آهن و هر ماه یک قرص ویتامین دی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

طاهرخانی با اشاره به غیر حضوری بودن کلاس‌های آموزشی، تصریح کرد: هم اکنون مکمل‌های قرص آهن و ویتامین دی با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تهیه و در مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان توزیع شده است تا بعداز اعمال محدودیت‌ها و با برنامه زمانبندی مناسب بسته‌های مکملی دانش آموزان به خانواده‌های آنان تحویل داده شود.

او اضافه کرد: امروز بعداز گذشت بیش از ۱۷ سال از اجرای طرح آهن یاری خانواده‌ها با حساسیت بیشتر پیگیر سلامت فرزندان خود هستند و جای امیدواری است که این طرح توانسته در بهبود سلامت دانش آموزان در دوره سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نقش اساسی داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه در قالب طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی و دانش آموزان پسر نیز در قالب طرح مکمل یاری ویتامین دی پوشش داده می‌شوند.

 رئیس سلامت آموزش و پرورش استان اضافه کرد: برنامه‌های متعدد آموزشی و طرح‌های سلامت از طریق فضای مجازی و برنامه آموزشی شاد تدوین شده و همزمان با اجرای در مقطع متوسطه اول و دوم به روز رسانی و ارائه خواهد شد.

طاهرخانی یادآور شد: آموزش تغذیه در مدارس با حضور کارشناسان تغذیه و توزیع بسته‌های آموزشی در مدارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های میان دانش آموزان است.

استان قزوین دارای ۸۴ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز