خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان مطرح کرد:

قطع گاز اداره‌های دولتی پُر مصرف در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۲۸

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: اداره‌های پُر مصرف در بار نخست، اخطار کتبی و در صورت رعایت نکردن صرفه‌جویی یا دمای مقرر، جریان گاز آنان با هماهنگی استانداری قطع می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن افتخاری در این خصوص افزود: بازرسی و پایش دمای محیط اداره‌ها، بانک‌ها و موسسات آموزشی و دانشگاهی خراسان رضوی از نیمه آبان ماه امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به ۲ دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی، ابلاغی هیات وزیران و همچنین بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن معان اول رئیس جمهوری تاکید کرد: ادارات و موسسات دولتی که به این مصوبات توجه نکنند علاوه بر جریمه، باید منتظر قطع جریان گاز هم باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مطابق مصوبه هیات وزیران درباره اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال، در صورتی که مصرف گاز ساختمانهای اداری دستگاههای اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ از ۸۰ درصد میانگین مصرف آنها در دوره مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی با رعایت بند "ب" ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

افتخاری افزود: موضوع صرفه‌جویی‌مصرف‌بهینه و ایمن گاز طبیعی هم طی‌بخشنامه معان‌اول رئیس جمهوری به تمام ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ شده و بر همین اساس شرکت گاز موظف است تا با تشکیل گشت‌های پایش نسبت به کنترل رعایت دمای ادارات و ساختمان‌های دولتی اقدام کند.

وی ادامه داد: آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه امسال موجب حضور ۵۰ درصدی کارکنان دولتی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شده است که باید از این فرصت برای کاهش مصرف گاز طبیعی اداره‌ها و مجموعه های دولتی و کمک به تامین و پایداری زنجیره تامین گاز طبیعی در روزهای سرد استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز