خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان:

تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۵۹۱

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره 2 در اردبیل نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اهلی در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی  شماره 2 اردبیل عنوان کرد: از جمله اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهبود روند تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی، احداث تصفیه خانه در شهرک های صنعتی است که در این راستا تاکنون 4 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یکی از معضلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان، تکمیل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل بود که بدین منظور همزمان با سفر مرداد ماه معاون وزیر صمت به استان، عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی آغاز شد.

اهلی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حدود 30 درصد برشمرد و افزود: پیشرفت این پروژه در این مدت زمان اندک بسیار قابل قبول بوده که تلاش می شود قسمت ساختمانی این مدول تا پایان سال به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت های بودجه ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است. 

اهلی از دیگر برنامه های کوتاه مدت برای حل مشکلات آلودگی را الزام واحدهای تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و افزود: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قراردادهای فیمابین، کلیه واحدهای صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه کرده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز