خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

مطالبه گری نباید با نگاه جناحی و سیاسی همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۴۹۲

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین گفت: اعضای شورا، نماینده مردم هستند و مطالبه گری آنان نباید با نگاه سیاسی و جناحی همراه باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه علنی شورا که با دستورکار بررسی لوایح شهرداری برگزار شد، با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه ای در خصوص واگذاری پروژه ستاره پونک اظهار داشت: سئوالم از کسانی که دنبال روشنگری هستند این است که وقتی ۷۰۰ هزار دلار از پول و سرمایه های این شهر به حساب اشخاص واریز شد، کجا بودند؟

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین ادامه داد: چرا زمانی که ٤٠ هزار متر زمین در بلوار شهید سردارسلیمانی به بانک انصار واگذار شد، سکوت کردند و نگفتند باید به مزایده گذاشته شود؟ چرا پل امام رضا(ع) که در طرح جامع و تفصیلی وجود نداشت احداث شد، هیچ کس حرفی نزد؟

وی با تاکید بر اینکه بدهی های امروز، میراث گذشتگان و نتیجه اشتباهات گذشته است، افزود: در دوره های گذشته پیمانکاران در اِزای دستمزد فعالیت‌شان برای دریافت وام به بانک شهر معرفی می‌شدند و امروز همه آنها بابت تضامین این وام‌ها دچار مشکل شده اند؟

عبدالرزاقی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از املاک شهرداری به بانک شهر واگذارشده  است؛ اما همچنان ٥٠٠ میلیارد تومان دیگر بدهی وجود دارد، بدهی که ما نخواستیم و به دلیل اشتباه گذشتگان است، روز به روز در حال افزایش است.

وی خواستار تعیین تکلیف سریع این بدهی‌ها شد و تاکید کرد: باید جایی این بدهی‌ها بسته شوند، در حال حاضر ماهیانه هفت و نیم میلیارد تومان بدهی بر این بدهی‌ها افزوده می‌شود که به شورای پنجم ربطی ندارد، اما ما از ابتدای این شورا همه تلاش‌مان را کرده ایم تا مشکلات ناشی از این بدهی که میراث  گذشتگان بوده را حل کنیم.

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین تصریح کرد: چرا فریادهای ما در مورد ۷۰۰ هزار دلار ، قرارداد راژیا ، پل امام رضا(ع) ،املاک واگذار شده شهرداری در دوره های قبل در فضای مجازی منتشر نشد؟

وی با تاکید بر اینکه نباید با موضوعات با نگاه سیاسی برخورد شود، افزود: بنده هم اعتقاد دارم قیمت پروژه ستاره پونک پایین است؛ اما باید این را هم در نظر بگیریم که هر سرمایه گذار برای خود حساب  می‌کند و با برآورد هزینه ها باید برای خودش هم سود داشته باشد تاپای کار بیاید.

به گفته عبدالرزاقی، نباید فضایی ایجاد شود که به همکاران شورا در فضای مجازی و افکار عمومی توهین شود.

وی تصریح کرد: قطعاً شورا محل تضارب آرا است و همه این بحث ها باید منجر به این شود که منافع مردم و مجموعه مدیریت شهری و بیت المال حفظ شود.

این عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه، در خصوص لایحه ادامه تملک املاک واقع در محدوه طرح امامزاده حسین(ع) و هادی آباد گفت: وضعیتی که در محله دباغان و امامزاده حسین(ع) ایجاد شده در شان مردم قزوین نیست و این طرح نیز از همان خرابه هایی است که تحویل گرفتیم و امروز با این معضل روبه رو هستیم که مردم در عذاب باشند.

وی یادآور شد: مردم این محله به اجبار به نقاط دیگر شهر کوچ کردند و لازم است تا این مشکل به زودی حل شود و این محله سامان یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز