خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

اجرایی شدن طرح غربالگری در ورودی ادارات شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۴۳۷

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: از شنبه هفته آینده طرح غربالگری در ورودی ادارات شهرستان اجرایی می‌شود و از طریق کد ملی، افراد مبتلا به کرونا که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند شناسایی و جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تغییر رنگ وضعیت شهرستان نیشابور یک فرصت و همچنین یک تهدید است زیرا اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان ادامه پیدا کند ظرف ٣ هفته آینده به وضعیت زرد می‌رسیم و در غیر این صورت اگر دوباره تجمع و دورهمی‌ها شروع شود به وضعیت قرمز خواهیم رسید که مدت زمان آن کوتاه مدت نخواهد بود.

وی اظهار داشت: هزینه درمان یک بیمار کرونایی به طور متوسط ۴۰ تا ۴۵ ‌میلیون ریال و بیماران آی.سی.یو ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای داروهای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های نیشابور هزینه شده که این مبلغ شامل بیمه نمی‌شود.

عظیمی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ شبانه‌روز است که در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و اگر عده معدودی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند عواقب آن دامنگیر همه افراد جامعه می‌شود، ادامه داد: اگر به وضعیت زرد برسیم امکان برگزاری گردهمایی‌ها با رعایت موارد بهداشتی ممکن می‌شود و پس از رسیدن به وضعیت نارنجی ۲ هفته فرصت خواهیم داشت تا با بررسی آمار میزان موفقیت را اندازه‌گیری کنیم و در حال حاضر هم شیب نزولی آمار مبتلایان بسیار آرام است.

وی با اعلام اینکه آبان امسال مرگبارترین ماه شیوع کرونا بود تصریح کرد: در این ماه بیش از ۹ هزار آزمایش PCR با نمونه‌های جمع‌آوری شده از ۱۰ مرکز در نیشابور و فیروزه و زبرخان انجام‌ شد و از ابتدای شیوع کرونا ۱۰ نوزاد مبتلا به کرونا در نیشابور به دنیا آمده و ۱۰ مادر باردار داشته‌ایم که از این تعداد ۲ نوزاد و ۲ مادر فوت کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: ۱۴ درصد از بیماران کرونایی بستری‌ شده در این شهرستان و ۲۰ درصد از بیماران کرونایی فوت شده مبتلا به دیابت و ٣ درصد از بیماران بستری شده و چهار درصد از فوت شدگان مبتلا به آسم بوده‌ و در مناطق زیرپوشش این دانشکده به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت هشت نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

عظیمی نژاد گفت : نارنجی شدن وضعیت نیشابور به معنای کاهش خطر کرونا نیست و اگر شهروندان با سهل‌انگاری مقررات بهداشتی را رعایت نکنند زمستانی سیاه‌تر از پاییز در پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز