خبرگزاری کار ایران

با رای اعضای مجمع عمومی؛

شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۳۵۶

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس که به صورت مجازی و به میزبانی گوانگجو ( کشور چین) برگزار شد، با رای اعضای حاضر در این نشست عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) شد.

به گزارش ایلنا،حمید جورکش اضافه کرد: سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس به ریاست شهردار برلین و رئیس فعلی متروپلیس برگزار شد که با توجه به عدم حضور وی در انتخابات دور جدید، با رای اعضای هیات مدیره شهرداران گوانگجو و بوگوتا پایتخت کلمبیا برای دوره سه ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ هر کدام به مدت ۱.۵ سال ریاست متروپلیس را برعهده خواهند داشت. همچنین اکتاویو دلا وارگا دبیرکل متروپلیس در سمت خود ابقا شد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد. هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: هدف اصلی متروپلیس ارتقاء توسعه شهری پایدار در شهرهای بزرگ به منظور ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه‌جهانی و کمک به توسعه مناطق کلانشهرهای مهم جهان است.

جورکش گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه مناسبات، ارتباطات و همکاری های بین المللی و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری تلاش می‌کند تا تعامل بین شهرداری و سایر کشورها را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود افزایش دهد. شیراز عضو هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی، عضو هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و شبکه همکاری بین شهری برای میداث فرهنگی معنوی است.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی کلانشهرهای جهان روز گذشته با حضور شهرداران کلانشهرهای دنیا از پنج قاره برگزار شد. در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، شهردار گوانگجو و شهردار بوگاتا مشترکا به عنوان رئیس و پیروز حناچی شهردار تهران به همراه شهرداران برلین، مونته ویدئو، بارسلون، خائوتنگ و مونترال به عنوان نائب رئیس انتخاب شدند. همچنین ژان‌لوک وانراس از بروکسل عنوان خزانه‌دار این سازمان را کسب کرد و محمدرضا کلایی شهردار مشهد، میگل گاریدو از سانتیاگو، سو جونگ هوپ شهردار سئول و پابلو ژاوکین شهردار روزاریو نیز به‌عنوان معاونان منطقه‌ای این سازمان انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز