خبرگزاری کار ایران

نصب ۵ دستگاه‌ ونتیلاتور پرتابل در بیمارستان بوکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۵۸

رئیس بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان گفت: پنج دستگاه ونتیلاتور پیشرفته (تنفس مصنوعی) به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر به مبتلایان به کرونا به تنها بیمارستان این شهر اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا،صلاح الدین قادر زاده، با بیان اینکه دستگاه‌های ونتیلاتور موجود در بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان نیاز مراجعان به بیمارستان را نمی‌داد اظهار داشت: پنج دستگاه ونتیلاتور پیشرفته (تنفس مصنوعی) به منظور ارایه خدمات درمانی بهتر به مبتلایان به کرونا به تنها بیمارستان  این شهر اختصاص یافت .

او ادامه داد: این دستگاه‌ها نخستین دستگاه‌های ونتیلاتور پرتابل به ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در اختیار بیماران بیمارستان شهید قلی‌پور قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان  با بیان اینکه این دستگاه‌ها با تلاش‌  نماینده مردم بوکان در مجلس   در اختیار این بیمارستان قرار گرفت،تصریح کرد: این دستگاه‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا با علائم شدید تنفسی نصب شدند.

قادرزاده افزود: بنابر اعلام نیاز این بیمارستان‌ و هماهنگی‌های انجام‌شده،  تاکنون ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در ۱۵ مهرماه امسال نیز با پیگیری‌های انجام شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه اکسیژن‌ساز که از تجهیزات حیاتی بیمارستان‌ها به ویژه برای خدمت‌رسانی به بیماران تنفسی و در شرایط حاد و فعلی کرونایی است به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تحویل بیمارستان بوکان شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اینک ۳۷ دستگاه ونتیلاتور بزرگسالان و پنج دستگاه ونتیلاتور ویژه نوزادان در بخش‌های آی سی یو این بیمارستان وجود دارد که با احتساب دستگاه‌های جدید در مجموع ۴۷ دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان بوکان اختصاص یافته است.

خاطرنشان می‌شود بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای یک بیمارستان است که این بیمارستان علاوه بر خدمات دهی به بیماران شهرستان به بیماران شهرستان‌های همجوار دیگر نیز خدمات درمانی ارایه می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز